InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Biologisch en vegetarisch kattenvoer

Biologisch en vegetarisch kattenvoer

Biologisch en vegetarisch kattenvoer Zo baasje zo kat?! Sommige vegetariërs vinden het geen prettige gedachte dat hun geliefde kat dagelijks smult van een portie vlees. Daarom is er vegetarisch kattenvoer in het leven geroepen. Er zijn diverse aanbieders van vegetarisch kattenvoer, zoals Benevo en Ami Cat. Ook bestaat er biologisch kattenvoer, bijvoorbeeld van Yarrah of Biofood.

Benevo

Benevo is een bedrijf dat gespecialiseerd is in vegetarisch katten- en hondenvoer. Door middel van Benevo Complete Vegetarian Cat en Benevo Duo kun je je geliefde huisdier een vegetarische maaltijd voorschotelen zonder dat deze belangrijke voedingsstoffen - die het normaal uit vlees gehaald zou hebben - tekort komt. In Nederland is Benevo vegetarisch kattenvoer verkrijgbaar bij de webshop Vega-Life.

Benevo Cat is een vegetarisch droogvoer voor volwassen katten. Het bevat 28 procent proteïnen met een vegetarische bron van taurine. Benevo Complete Vegetarian Cat wordt op smaak gebracht met zeewier en en bakkersgist en bevat naast rijst ook lijnzaad, spirulina, Yucca extract en essentiële vetzuren. Benevo Complete Vegetarian Cat is verkrijgbaar in zakken van twee en tien kilo.

Benevo Duo is een vegetarisch natvoer voor zowel de kat als de hond. Het bevat onder meer aardappels, wortelen, tomaten, rijst en bessen. Benevo Duo wordt daarnaast aangevuld met diverse vitaminen, zoals vitamine A, taurine, calcium en vitamine C. Een blikje Benevo Duo weegt 369 gram.

Ami Cat

Ook Ami Cat is een 100 procent vegetarisch kattenvoer en is daarnaast eveneens vrij van kunstmatige kleurstoffen. Ami Cat is zeer geschikt voor katten met diverse allergieën, Ami Cat is namelijk hypo-allergeen. Ami Cat bevordert een mooie vacht en geeft bescherming tegen haarballen. Daarnaast bevat het belangrijke plantaardige proteïnen, taurine en omega 3 vetzuren. Ami Cat is verkrijgbaar bij de webshop Vega-Life (Nederland) en de webshop Veggiedeluxe (België) in zakken van 400 gram en twee, vier en tien kilo.

Yarrah

Producten van Yarrah bevatten weliswaar vlees, maar alleen biologische stukjes vlees. Hiermee biedt Yarrah niet alleen jouw geliefde huisdier, maar ook andere dieren een plezierig leven. De producten van Yarrah bevatten allen de benodigde vitaminen, mineralen en aminozuren die de kat nodig heeft. Er wordt geen gebruik gemaakt van kunstmatige kleur- en smaakstoffen. Ook conserveringsmiddelen worden vermeden, de producten worden namelijk geconserveerd met rozemarijn extracten en vitamine E. Yarrah biedt zowel natvoer, droogvoer als snacks aan voor de kat. Yarrah biologisch kattenvoer wordt onder meer verkocht bij de internetwinkel Zooplus.

Biofood

Biofood is een ideale kattenvoeding voor mensen die op zoek zijn naar uitgebalanceerde diervoeding op basis van natuurlijke producten. Biofood kattenvoer bevat een uitgebalanceerde hoeveel essentiële voedingsstoffen, zoals vitaminen en mineralen, koolhydraten en vetten. Biofood kattenvoeding bevat enkel natuurlijke grondstoffen en heeft het zogenaamde GROEN-garantie label dat kwaliteit en natuurzuiverheid garandeert. Wanneer je voor Biofood kiest, kies je voor een smakelijke en licht verteerbare kattenvoeding welke bijdraagt aan een gezonde huid en glanzende vacht.

Biofood is te koop bij diverse dierenspeciaalzaken, verspreid over geheel Nederland. Zo kun je onder meer terecht bij Pet's Place, Intratuin, Jumper, de Welkoop en Faunaland.
Gerelateerde artikelen
Kattenvoer van scharrel- en biologisch vleesKattenvoer van scharrel- en biologisch vleesJe geeft je kat al jaren een standaardmerk dierenvoer, en eet zelf scharrelvlees of biologisch. Tot je met schrik bedenk…
Kattenvoeding: een inleidingKattenvoeding: een inleidingDe kat is een veelvoorkomend huisdier. Om de kat in een goede gezondheid te houden is het belangrijk dat de kat kattenvo…
Kattenvoeding: hoeveel voer heeft de kat nodig?Kattenvoeding: hoeveel voer heeft de kat nodig?Het merendeel van de huiskatten is veel en veel te dik. Dit kan ernstige gevolgen voor de gezondheid van de kat hebben.…
Hoe kan ik een kat meer laten drinkenKatten drinken over het algemeen minder dan de meeste andere huisdieren. Toch hebben ze water nodig om gezond te blijven…
Basisbehoeften voeding katBasisbehoeften voeding katKatten zijn vleeseters en hebben een andere behoefte in hun voeding dan mensen of honden. Van nature hebben ze een hoge…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Fabifer, Pixabay
  • http://www.benevo.com/
  • http://www.yarrah.com/
  • http://www.veggiedeluxe.be/webshop/plantaardige-dierenvoeding/ami-cat-2kg
  • http://www.biofooddiervoeding.nl/kat/32/kat.html

Reageer op het artikel "Biologisch en vegetarisch kattenvoer"

Reacties

Patrick, 16-07-2016 15:16 #4
Heb voor ik bij dit artikel kwam dit :(http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/145055-kattenvoer-is-slecht-voor-je-kat.html) artikel gelezen wat ik overigens een zeer goed artikel vond.
Des te groter was mijn verbazing dit artikel te lezen waarin men reclame maakt voor iets dergelijks. Naar mijn mening staat het onthouden van een essentiële voedingdbehoefte van een dier gelijk aan mishandeling.

Margit, 19-06-2016 22:05 #3
Helma… Er zitten geen vermalen kittens in kattenvoer. Dierlijk bijproduct is vlees dat van het slachthuis komt omdat ze in een slachthuis nooit weten hoeveel vlees ze overhouden en dus elke keer verschillend is in hoeveelheid en soort dier, wordt het bijproduct genoemd. Laat je je kat wel buiten of mag ie dat niet omdat ie anders gaat jagen?

Lize, 10-10-2014 12:07 #2
Hee helma, kijk voor de lol eens op je kattenvoer hoeveel plantaardige en tarwe daar inzin naast het vlees ;) en hoeveel troep nog meer, trouwens dierlijk bijproduct kan ook betekenen kitten en honden die zijn ingeslapen en vervolgens vermalen. volgens mij eet een kat van nature geen koe, kat, hond, etc etc, dit is net zo onnatuurlijk als dit vega voer. alleen met dit vega voer voer je je kat geen andere kitten!

Helma, 28-06-2014 12:15 #1
Wat een kolder, katten zijn nou eenmaal vleeseters daar is hun spijsvertering op gemaakt. Granen zijn helemaal niet goed voor die beesten en als veganist heb ik er geen moeite mee, thats nature. En als je er wel moeite mee hebt moet je geen kat nemen, maar een beest dat wel kan leven van alleen groente enz.

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 14-10-2011
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Reacties: 4
Schrijf mee!