InfoNu.nl > Dier en Natuur > Diversen > De mobiele trimsalon

De mobiele trimsalon

In Nederland is het nog niet zo bekend maar in andere landen is het razend populair, de mobiele trimsalons. Dit is een trimsalon gebouwd in een caravan of bus die bij u voor de deur komt rijden om uw hond een behandeling te geven. Zo hoeft u zelf de deur niet uit en voorkomt u stres vooraf omdat de hond niet mee hoeft in de auto.

Wat is een mobiele trimsalon?

Een mobiele trimsalon is een trimsalon die in een vervoersmiddel plaats vind. Zo kunnen deze verplaatst worden en eventueel voor het huis komen rijden. De mobiele salons zijn volledig ingericht net zoals elk andere trimsalon. U hond kan dan ook meestal voor een volledige behandeling bij de mobiele trimsalon terecht.

Hoe ziet een mobiele trimsalon er uit?

Een mobiele trimsalon kan zich bevinden in een camper, bus of een ander vervoersmiddel dat groot genoeg is. Als er gekozen word voor een bus is deze altijd verhoogd zodat u er in kunt staan. In Zo'n trimbus zijn alle benodigdheden aanwezig om de hond een gehele trimbehandeling te geven. Zo zijn deze voorzien van een bad, trimtafel, föhn/waterblazer en de nodige opbergkasten voor de losse spullen. Vaak is de buitenkant voor zien van belettering zodat u makkelijk kunt zien dat het om een trimbus/camper gaat.

De voordelen van een mobiele trimsalon

De trimsalon kan eventueel voor uw huis komen rijden. Zo heeft de hond geen stres van het auto rijden en hoeft u niet op pad. In principe word er ook één hond per keer behandeld waardoor uw hond alle aandacht krijgt en geen last heeft van afleiding dankzij andere honden. Aangezien de bus niet rijd met de hond er in zal de hond geen last hebben van wagenziekte.
Sommige trimmers trimmen de honden bij u in huis, dat klinkt makkelijk want u kunt alles in de gaten houden en u hoeft hierbij ook de deur niet uit. Echter krijgt u veel haar in huis, zal de hond eventueel bij u in bad gewassen moeten worden en honden zijn juist vaak afgeleid als de baas er bij is.

Voor wie is de mobiele hondentrimsalon?

De mobiele hondentrimsalon kan bij iedereen aan huis komen zolang er maar een parkeerplek beschikbaar is op gepaste afstand. De mobiele trimsalon is vooral een uitkomst voor mensen die:
  • slecht ter been zijn
  • geen auto ter beschikking hebben
  • het druk hebben, het scheelt ten slotte reistijd
  • een hond hebben met angst voor de gewone auto
  • een hond in hun omgeving willen houden, vaak gedragen honden zich anders als ze uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald

De nadelen

Het kan wel zijn dat de mobiele salons voorrijkosten of een bedrag per kilometer berekenen bij de behandeling. Een ander nadeel zou kunnen zijn dat u de afspraak echt niet kan vergeten en niet een uur van te voren af kunt bellen omdat de trimbus anders voor niks voor komt rijden.

Als de trimbus komt

Probeer dan een parkeerplek in de buurt te vinden die groot genoeg is voor de trimbus, ze kunnen namelijk een behoorlijke afmeting hebben. Als de bus er eenmaal staat heeft deze alleen nog wat stroom van u nodig, vaak hebben de trimmers een verlengsnoer bij zich die bijvoorbeeld door de brievenbus uw huis in kan. Zorg dat uw hond zijn behoeftes van te voren heeft gedaan en dat u eventueel medische klachten van de hond door geeft zodat de behandeling aangepast kan worden waar nodig.

Afspraak maken

De trimbussen werken voornamelijk uitsluitend op afspraak. Vaak zijn deze te vinden via het internet en eventueel advertenties uit de krant. Ook staan ze wel eens bij een dierenwinkel of op een markt om zichzelf te promoten en kleine behandelingen te geven. Via de website van de belangenvereniging www.abhb.nl kunt u ook alle trimsalons in alle plaatsen vinden.
Gerelateerde artikelen
De trimsalon: waarom trimmen, opleiding, belangenverenigingSteeds meer mensen brengen hun honden naar de trimsalon. Maar is deze trimsalon wel erkend en heeft de trimmer wel een d…
De prijzen van de trimsalonVeel mensen vinden de prijzen van trimsalons te duur. Er wordt vaak niet beseft hoeveel kosten er komen kijken bij een t…
Wanneer moet mijn hond naar de trimsalon?Wanneer moet mijn hond naar de trimsalon?Elke hond kan terecht bij de trimsalon soms om er een volledig model in te laten knippen en andere brengen hun hond om h…
Het scheren van een hondHet scheren van een hondDe meeste langharige en vooral kleine honden in Nederland worden geschoren. Scheren wordt zelfs soms gedaan bij korthari…
MBO opleidingen met dierenMBO opleidingen met dierenEen opleiding in de dieren garandeerd niet dat u ook een baan krijgt met dieren. De banen zijn vrij beperkt maar als u e…

Reageer op het artikel "De mobiele trimsalon"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 03-10-2012
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!