InfoNu.nl > Dier en Natuur > Zieke dieren > Stichting Dierenlot

Stichting Dierenlot

Stichting Dierenlot Veel dieren, overal ter wereld, lijden een beroerd bestaan. Ook in Nederland bestaat veel dierenleed. Stichting Dierenlot trekt zich het lot van deze dieren erg aan. Door Stichting Dierenlot te steunen, kunt u uw steentje bijdragen tegen (al dan niet verborgen) dierenleed. Voor nog geen twee euro per maand bent u al donateur.

Over Stichting Dierenlot

Stichting Dierenlot is een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) die zich inzet tegen elke vorm van dierenleed. Dit doen zij door lokale en regionale dierenorganisaties in Nederland te steunen met zowel financiële als non-financiële middelen. Zo geven zij bijvoorbeeld dierenambulances in bruikleen, maar ook verzorgen zij financiële steun voor bijvoorbeeld verbouwingen aan dierenopvangcentra, het bekostigen van (dure) operaties of de vergoeding van medicijnen. Door Stichting Dierenlot te steunen, steunt u in feite tal van stichtingen die zich inzetten tegen dierenleed en weet u zeker dat uw geld terechtkomt daar waar het het hardste nodig is.

Keurmerken en waarborg

Zoals hierboven vermeld, wordt Stichting Dierenlot door de Belastingdienst erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling. Dit betekent, dat zij geen belasting hoeven te betalen over de schenkingen die zij ontvangen. Dit geld kan dan ook 100% worden ingezet waarvoor het bedoeld is: het tegengaan van dierenleed. Zie voor meer informatie over ANBI's de site van de Belastingdienst: ANBI

Stichting Dierenlot is in het bezit van het Keurmerk Goede Doelen en werkt conform de gedragscode van het Instituut Fondsenwerving.

Acties van Stichting Dierenlot

Sinds haar oprichting heeft Stichting Dierenlot al veel betekend voor diverse organisaties en instellingen die zich inzetten voor dieren. Voorbeelden hiervan zijn o.a.:
  • Kattenkennels voor St. Diertehuis Zeist e.o.
  • Operatielampen voor dierenopvang Amsterdam
  • Uitbreiding ziekenboegunits egelopvang Dikke Prik
  • Nachtverblijven en schuilgelegenheden voor Vogelasiel Delft
  • Een buitenhekwerk (rondom de kennels) voor Stichting Diertehuis Arnhem e.o.

Ook donateurs kunnen een instelling voordragen waarvan zij denken dat deze wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Op de site van Stichting Dierenlot is een overzicht te vinden van alle instellingen die de afgelopen jaren (financiële) steun van Stichting Dierenlot mochten ontvangen.

Stichting Dierenlot steunen

Uw steun verlenen aan Stichting Dierenlot kan op diverse manieren. De meest gebruikelijke manier is uiteraard het donateurschap. Dit kan bij Stichting Dierenlot voor slechts 1.85 euro per maand, maar meer mag natuurlijk altijd.
Verder kunt u deelnemen aan de loterij van Stichting Dierenlot. Een lot kost 5.50 euro per kwartaal. Tot slot kunt u uiteraard een eenmalige of periodieke schenking (100% aftrekbaar van de belasting!) doen aan de stichting, en/of deze benoemen in uw testament. De stichting hoeft geen successierecht te betalen, dus uw nalatenschap komt geheel ten goede aan de dieren.

Organisaties zoals Stichting Dierenlot zijn helaas nog broodnodig. Zonder uw steun zijn talloze dieren gedoemd tot een miserabel bestaan. Kunt u 1.85 per maand missen en draagt u dieren een warm hart toe? Word dan nu lid van Stichting Dierenlot! Aanmelden kan eenvoudig via de website van Stichting Dierenlot. Namens de dieren, hartelijk dank voor uw bijdrage!
© 2011 - 2019 Stippels, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Logo DierenLot
  • http://www.dier.nu/

Reageer op het artikel "Stichting Dierenlot"

Infoteur: Stippels
Gepubliceerd: 05-09-2011
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Zieke dieren
Schrijf mee!