InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > De leukste hondenuitlaatplekken in Den Haag en omstreken

De leukste hondenuitlaatplekken in Den Haag en omstreken

De leukste hondenuitlaatplekken in Den Haag en omstreken Op stap gaan met je trouwste vriendje is natuurlijk het leukst wat er is. vooral wanneer je ongestoord kunt genieten van de natuur om je heen en je geen zorgen hoeft te maken over langsrazend verkeer die de veiligheid van je hond in gevaar brengen. Daarom voor alle baasjes en vrouwtjes, en natuurlijk hun honden, de leukste uitlaatplekken in en rondom Den Haag. Hondenbezitters krijgen het steeds lastiger om een leuke uitlaatplek te vinden. Op veel plaatsen zijn honden verboden of moeten ze altijd aangelijnd zijn. Omdat een hond nu eenmaal flink wat beweging nodig heeft is het dan fijn als hij of zij lekker rond kan rennen en u zich geen zorgen hoeft te maken over de veiligheid. Daarom zijn er speciale uitrenplekken gecreëerd. Op deze plekken mogen honden altijd los lopen en deze plekken zijn ook veilig voor baas en dier. Daarom speciaal voor alle hondenbezitters de leukste hondenplekjes in Den Haag en omstreken.

Landgoed Marlot Den Haag

Op Landgoed Marlot is het Haagse stadsdeel Haagse Hout vindt u een prachtige locatie om ongestoord met de hond te gaan lopen. In het park zelf mag de hond heerlijk loslopen, dit staat ook veelal aangegeven met borden. In Marlot kom je ook veel andere hondenbezitters tegen en heb je altijd wel een praatje. In Marlot kunnen honden ook naar hartenlust zwemmen in de vele sloten die makkelijk toegankelijk zijn. Fijne bijkomstigheid: aan het begin van de parkingang heeft de gemeente een waterpomp geplaatst waarmee de hond met grondwater kan worden afgespoeld of zijn dorst kan lessen.

Buytenpark Zoetermeer

Het Buytenpark in Zoetermeer is een prachtig park gelegen aan de noordwestzijde van Zoetermeer. Het park omringt het welbekende Snowworld en is bereikbaar via de Voorweg (vanuit Leidschendam), de Zoetermeerse Rijweg/Leidschendamseweg (vanuit Leidschenveen a4) en de Amerikaweg (vanuit Zoetermeer). Bij beide parkingangen is voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

Het park bestaat uit twee delen zoals te zien op de plattegrond:
Deel 1: Aan de voorzijde van Snowworld. Dit gedeelte van het park is heuvelig en daarom wellicht minder geschikt voor pups of wat oudere honden in verband met de heupen en andere gewrichten. Wat wel erg leuk is aan dit gedeelte van het park is dat er aan het begin een heus hondenstrandje (S) is gecreëerd. Een kleine, rustig aflopende, wateringang waar de honden zich prima vermaken.

Deel 2: Dit gedeelte van het park bevindt zich aan de rechterkant van Snowworld. Dit gedeelte van het Buytenpark is vlakker heeft ook wat open veldjes waarvoor het geschikt is voor balspelletjes. Ook zijn er genoeg bankjes om zelf even op uit te rusten terwijl uw hond lekker rondsnuffelt.

Westerpark Zoetermeer

Het Westerpark in Zoetermeer is ook een fijn gebied om de hond uit te laten. Het bosrijke gebied heeft flinke waterplassen en grote losloopgebieden. Let wel op dat de hond in het broedseizoen (15 maart tot 1 juli) aangelijnd moet zijn in het grootste gedeelte van het Westerpark en ook op het eilandje in het park moet de hond aangelijnd in verband met grazende dieren.

Zijdesingel Leidschendam

De Zijdesingel in Leidschendam is een losloopgebied van wel 2 kilometer lang langs het spoor van de verbinding Den Haag-Leiden. Het is een brede groenstrook waar honden heerlijk kunnen rennen. De groenstrook is door middel van een sloot gescheiden met de rijbaan die overigens niet druk is.
© 2009 - 2019 Dekonink, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De leukste hondenuitlaatplekken in Den Haag en omstreken"

Infoteur: Dekonink
Laatste update: 12-08-2010
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Schrijf mee!