InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Alles over de Franse Bulldog

Alles over de Franse Bulldog

Hoe dit ras is ontstaan is niet zeker, vermoedelijk heeft de Engelse Bulldog hierbij een rol gespeeld. Toen in 1820 de hondengevechten afgeschaft werden, is de Bulldog populair geworden als huisdier. In deze tijd zijn ze gaan kruisen met andere rassen en is waarschijnlijk de Franse Bulldog ontstaan. Rond 1870 vond men de liefhebbers van dit ras in Parijs. Toch duurde het tot 1898 tot dit ras officieel erkend werd.

Land van Herkomst

Frankrijk.

Aanleg

Gezinshond

Grootte

De schouderhoogte van deze hond is ongeveer 30 cm. Het gewicht varieert met als minimum 8 kilo, en 13 kilo als maximum.

Vacht

Het zijn kortharige honden. Ze hebben een erg dikke vacht van glanzend kort haar met een grove structuur. Voornamelijk zwart- wit gevlekt of wit.

Verzorging

De vacht van deze hond is eenvoudig te onderhouden, zo nu en dan met een rubberen borstel door de vacht gaan. Tijdens de rui kunt u wat vaker borstelen zodat alle dode haren verwijdert worden. Eventueel met natte spons over de vacht gaan. Houd verder de oren schoon, houd nagels kort en maak zo nu en dan de gezichtsplooien schoon.

Aard

Het is een intelligente hond, erg vrolijk,sportief en speels. Erg goed met kinderen, omdat hij lief en verdraagzaam is. Erg aanhankelijk aan zijn baasje, humor, hard voor zichzelf, af en toe eigenwijs. Deze hond is niet graag alleen, hij wil bij een gezin horen. Soms kan deze hond jaloers zijn, meestal als de aandacht van de baas naar iets anders gaat.

Opvoeding

Deze hond is slim en leert snel, hij is dus redelijk gemakkelijk op te voeden. Belangrijk is wel dat u consequent handeld. Hij voelt de stemming in huis heel goed aan.

Sociale aanleg

De Franse Bulldog is zeer goed met kinderen, eenmaal bezig met spelen is het moeilijk hem te stoppen. Ze houden van mensen en dus wordt bezoek enthousiast begroet. Soms zijn deze honden wat dominant tegen andere soortenoten.

Beweging

Lange wandelingen zijn niet nodig voor deze hond, bij warm weer is het af te raden omdat dit slecht is voor zijn gezondheid. Als u ze voldoende aandacht geeft is drie keer per dag een blokje om voldoende.

Bijzonderheden

Deze hond houd van gezelschap, het is echt een gezinshond. Hij houd er niet van vaak alleen te zijn.
Gerelateerde artikelen
Het karakter en de verzorging van de Franse bulldogHet karakter en de verzorging van de Franse bulldogHet karakter van de Franse bulldog is onder andere dat hij van gezelligheid houdt. Ze houden van aandacht en worden jalo…
De Old English BulldogDe Old English BulldogDe Old English Bulldog is een middelgrote, gespierde hond. Hij is atletisch en sportief gebouwd. Als gezinshond echt een…
Alles over de Labrador RetrieverDe Labrador Retriever, afgekort Labrador, is een hondenras dat afstamt van de St. Johns-hond. Deze hond werd door eskimo…
Golden retriever: kenmerken, verzorging en opvoedingGolden retriever: kenmerken, verzorging en opvoedingIn Europa, Amerika en Japan zijn deze honden zeer geliefd. Hij maakt deel uit van het Retrieverras, waar in totaal 6 hon…

Reageer op het artikel "Alles over de Franse Bulldog"

Reactie

Corina Smits, 07-06-2014 13:21 #1
Koop géén Engelse of Franse Bulldog meer, zijn bijna allemaal doorgefokt, met of zonder papieren! Heb met mijn lieve Bulletje niks dan ellende gehad, zij is slechts 4 jaar geworden, heel veel verdriet! Veel te korte neus, vernauwde luchtwegen, huid en darmproblemen, kortom deze honden zijn doorgefokt.
Te zielig voor woorden.en goede fokkers bestaan niet in deze.
Lijkt ook op niets meer op een hond.Koop ze a.u.b niet want je bent helemaal kapot van verdriet.R.I.P.mijn lieve Cara.

Infoteur: Baasb
Laatste update: 23-10-2008
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Reacties: 1
Schrijf mee!