InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Alles over de Duitse Herder

Alles over de Duitse Herder

Alles over de Duitse Herder De Duitse Herder is een hond die, zoals de naam al implicieerd, uit Duitsland komt. Het is wereldwijd een erg populaire hond die zelfs in Hollywood naam heeft gemaakt. Hieronder zal ik wat informatie verschaffen over dit opmerkelijke hondenras.

Land van herkomst

Duitsland.

Aanleg

Wordt naast Gezinshond gebruikt voor meerdere doeleinden.

Grootte

De schouderhoogte varieert bij reuen van 60 tot 65cm en bij teven van 55 tot 60 cm.

Vacht

De Duitse Herder kan verschillende typen vacht hebben: Langhaar, langstokhaar of stokhaar. De vacht kan zwart, askleurig, ijzergrauw of eenkleurig zijn, met regelmatige bruine of gele aftekeningen.

Verzorging

De vacht van deze hond heeft relatief weinig verzorging nodig. Alleen in de ruiperiode is het goed de dode en losse haren te verwijderen met een borstel.

Aard

Intelligente en leergierige hond, erg gehoorzaam, vriendelijk, sociaal, temperamentvol, waaks, beschermend, moedig. Enorm trouw aan zijn baas.

Opvoeding

De Duitse herder is de meest gebruikte blindegeleidehond ter wereld. Daarnaast is hij ook de meestgebruikte lawinehond, speurhond, waakhond en politiehond. Met name door hun gehoorzaamheid zijn ze erg populair. Daarnaast bied hun enorme leergierigheid veel perspectief. De herder hecht erg veel waarde aan zijn baas en heeft daarom veel behoefte aan contact. Dus als u weinig tijd hebt, is het verstandig geen herder aan te schaffen.

Sociale aanleg

Duitse Herders kunnen, mits ze goed gesocialiseerd en opgevoed zijn, prima overweg met andere honden, andere dieren en kinderen. Waaks zijn ze wel, dus bezoekers kunnen wat geblaf verwachten. Herders zullen niet snel weglopen.

Beweging

Als huishond zal hij niet op en top gelukkig zijn zonder regelmatig hard te werken voor zijn baas. Alleen gezelligheid is niet genoeg voor deze hond, u doet er goed aan u aan te sluiten bij een vereniging om zo activiteiten te ondernemen met uw hond. U moet denken aan dingen in de vorm van behendigheid, gehoorzaamheid, africhting, speuren of iets dergelijks.
Begin alleen niet te vroeg met zware belasting, voor grote honden geld dat hij tijdens de groei fase alle energie nodig heeft voor de ontwikkeling van botten en spieren.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Alles over de Duitse Herder"

Reactie

Lalie, 16-03-2012 09:54 #1
Kunt u mij vertellen wie de duitse herder heeft ondekt?

Infoteur: Baasb
Laatste update: 23-10-2008
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Reacties: 1
Schrijf mee!