InfoNu.nl > Dier en Natuur > Bloemen en planten > Makkelijke kamerplanten

Makkelijke kamerplanten

Sansevieria Kirkii Friends

Deze plant is beter bekend als: studentplant of the year Hij heeft deze naam gekregen omdat hij de ergste omstandigheden kan overleven. Kan alleen niet goed tegen teveel water maar droogte is geen enkel probleem voor hem.
De sansevieria heeft stevige bladeren en wordt 20 tot 30 centimeter hoog. Hij kan erg goed tegen de droge lucht van de centrale verwarming, wat hem erg goed geschikt maakt voor op de vensterbank. Tevens verdraagt hij veel licht en zon.
Met af en toe een beetje water en wat voeding hebt u lang plezier aan deze plant.

Sedum Burrito

Een ideale plant voor een vensterbank op het zuiden want deze vetplant verdraagt zeer goed de hete zomerzon. Maar als hij met zijn "voeten" in het water komt te staan dan gaat hij dood. Dus zuinig met water bij dit vetkruid! De stengels met de stevige blaadjes geven een speels effect doordat ze over de rand van het pot gaan hangen. Staat ook erg mooi in een hoge schaal op tafel.

Christusdoorn

Een goede oude bekende is de Christusdoorn. Een bloeiende plant met witte, roze of rode bloemetjes. De Euphorbia is een kamerplant met minimale verzorging. Vraagt weinig water en af en toe wat voeding. Doet het goed bij temperaturen van 15 tot 30 graden Celsius. Houdt niet van tocht, dan kan hij zijn bladeren laten vallen. In zomer kan hij bij goed weer zelfs buiten staan. Een leuke blikvanger op het terras! Pas op voor het melk dat de plant bevat, deze is giftig.

Epipremnum

Een zeer gemakkelijke kamerplant is een epipremnum ook bekend als Scindapsus. Deze plant voelt zich thuis op zowel een lichte als een donkere plaats in de woonkamer. Heeft zeer weinig water en bijna geen bemesting nodig. Krijgt de plant toch ernstig water tekort en gaat daardoor slap hangen, gewoon even bijgieten en hij fleurt weer helemaal op. De epipremnum is ook als hangplant verkrijgbaar en is net zo gemakkelijk in onderhoud.
© 2010 - 2017 El-ja, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Makkelijke kamerplanten"

Infoteur: El-ja
Laatste update: 23-07-2010
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Bloemen en planten
Schrijf mee!