InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Stier?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Stier?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Stier? Als je huisdier onder het sterrenteken Stier is geboren, heb je een dier dat zowel vriendelijk en loyaal als koppig kan zijn. Ze direct goed opleiden kan helpen om problemen te voorkomen. Toch vindt hij het fijn om samen met jou te zijn.

Kenmerken

Met een Stier-huisdier heb je een loyale metgezel in huis gehaald die makkelijk af te richten is. Zowel de honden als de katten zijn huiselijk aangelegd. Ze zijn makkelijk op te leiden en vinden het fijn in gezelschap van mensen te vertoeven.

In het algemeen houden Stier-huisdieren ervan aangeraakt en gestreeld te worden. Het liefst van al nestelen ze zich tegen je aan om samen naar televisie te kijken. Zowel de hond als de kat kunnen vervelend zijn als je aan tafel gaat, want als je ze niet leert om tegen je op te springen zullen ze dat constant doen om wat lekkere brokjes te bekomen. Ze zijn gefascineerd door voedsel en kunnen bijzonder agressief worden als mensen of andere huisdieren in de buurt van hun eetkommetje komen. Omdat deze huisdieren de gewoonte hebben om veel rond te lummelen en vaak te slapen, hebben ze de neiging om veel gewicht te winnen. Let er dus op dat je ze gezonde voeding geeft.

Behoefte aan comfort

Aangezien ze heel graag eten ben je verplicht met ze meer dan normaal te gaan wandelen. Zorg er ook voor dat de kattenbak steeds proper is, want is dat niet zo zullen ze die niet meer gebruiken en elders hun behoefte doen. Ze zijn ook vrij kieskeurig voor hun slaapplek. Zowel katten als honden willen graag bij hun baasje slapen maar ze kunnen aangeleerd worden om op hun eigen kussen te slapen als het zacht is of in hun eigen mand te slapen. Het is een soort van dier dat van een zekere vorm van comfort houdt.

Knaagdieren, reptielen, vogels en vissen

Konijntjes, hamsters en andere knaagdieren die onder het sterrenbeeld Stier zijn geboren zijn doorgaans vriendelijk. Vele van deze dieren kunnen rustig uit hun kooi worden gehaald en ze zullen vrolijk in huis rondspringen of rondhuppelen. Reptielen van hun kant houden ervan zich in de zon te koesteren. Denk er dus aan om een plekje bereikbaar voor de zon in hun terrarium te voorzien.

Stier-vogels kunnen ook goed afgericht worden en zijn hele fijne metgezellen. Ze denken er niet aan om weg te vliegen mocht de gelegenheid zich voordoen en net zoals hun collega-zoogdieren houden ze van eten. Stier-vissen zijn vrij kalm. Zorg ervoor dat zowel de vissen als de reptielen in hun kooi of terrarium over voldoende planten beschikken, want daar houden ze van.

Koppig

De Stier-huisdieren kunnen goed over de baan met kinderen. Ze zijn minder prikkelbaar dan huisdieren die onder een ander sterrenteken zijn geboren. Toch kan het Stier-huisdier zeer koppig en bezitterig zijn. De hond bijvoorbeeld is een goede bewaker en beschermt zowel jou als je persoonlijk bezit voorbeeldig, zelfs in die mate dat hij agressief kan worden tegenover andere dieren en mensen.

Sommige Stier-huisdieren, in het bijzonder de honden, kunnen zo weerbarstig zijn dat ze moeilijk af te richten zijn. Ze staan erom bekend dat ze makkelijk eten van de tafel wegrissen. Ze laten africhten in een hondenschool is soms aan te bevelen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Stier?"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 26-09-2013
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Special: Dierenhoroscoop
Schrijf mee!