InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Ram?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Ram?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Ram? Ram-huisdieren zijn van nature uit heel actief en levendig, maar ze kunnen ook prikkelbaar zijn. Zorg dat ze altijd veel ruimte hebben en laat ze vaak uit. Leid ze goed op, want anders willen zij de baas spelen!

Kenmerken

Als je huisdier geboren is onder het sterrenteken Ram, dan mag je je verwachten aan een huisdier dat impulsiever is dan andere dieren. Als je een hond hebt zal hij vaak wangedrag vertonen als over het hek springen of achter auto’s aanrennen. De Ram-kat is vrij onbezonnen en zal niet nalaten om zonder nadenken in een boom te klimmen om een vogel te vangen zonder zich druk te maken over het feit hoe ze er weer zal uitkomen. Het basiskenmerk van het Ram-huisdier is dat het een uitstekende jager is. Als de hond goed opgeleid is, is hij een unieke metgezel voor het baasje dat graag buiten gaat.

Knaagdieren, reptielen, vogels

Konijntjes, hamsters en andere knaagdieren die onder dit sterrenbeeld zijn geboren, planten zich vaak voort en zijn heel actief. De kleinere knaagdieren hebben veel speeltjes nodig om zich te vermaken omdat ze het fijn vinden actief bezig te zijn. Zorg dus voor een tredmolen, dat vinden ze superleuk. Het zijn ook sociale wezens die zich nog beter voelen als er andere huisdieren in de buurt zijn.

Ook Ram-reptielen zijn graag actief bezig. Ze klimmen graag. Zorg dus voor veel ruimte in hun terrarium en obstakels die ze kunnen nemen. De Ram-hagedis en -kikvors hebben veel warmte nodig om gezond te blijven. Installeer daarom een spot die op hen schijnt als dat engiszins mogelijk is.

De Ram-vogels zijn talentrijke zangers. Zorg ervoor dat er veel warmte in hun kooi is en de zon er makkelijk kan in schijnen. Laat ze ook regelmatig vrij rondvliegen. Ram-vissen willen zich graag laten opmerken door in hun aquarium snel rond te zwemmen. Zorg voor een groot en ruim aquarium zodat ze hun actieve karakter helemaal kunnen uitleven.

Onbezonnen, dominant en lawaaierig

Aangezien Ram-huisdieren bijzonder actief zijn, hebben ze de neiging om niet na te denken vooraleer ze iets doen. Als ze op iets jagen vinden ze dat zo een opwindende bezigheid dat ze helemaal geen gevaar zien en holderdebolder hun ding doen.

Deze soort dieren zijn prikkelbaar en moeilijk in de hand te houden. Hoewel ze graag met mensen en andere dieren omgaan willen ze steeds de baas spelen. Uiteindelijk zijn ze toch geboren onder het eerste teken van de dierenriem. Ram-honden en -katten en zelfs -vissen houden van vechten.

Het Ram-huisdier is een lawaaierige soort. Vogels schreeuwen en zingen hard en als het een papegaai is, leert hij zeer snel praten. Honden wordt best aangeleerd om niet tegen voorbijgangers te blaffen.

Verplicht ze te bewegen

Doorgaans is dit een gelukkig huisdier, maar het heeft te veel energie die moet geëvacueerd worden. Gebeurt dit niet wordt het dier vervelend of ziek. Maak met de honden vaak wandelingen om hen af te matten en dwing de katten om buiten te gaan ten einde hun aangeboren instinct om te gaan zwerven wat aan te zwengelen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Huisdier vermist, wat te doen?Huisdier vermist, wat te doen?Het komt regelmatig voor dat huisdieren vermist raken. Zij ontsnappen uit huis of uit hun kooi of zijn buiten en komen n…
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Maagd?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Maagd?Huisdieren geboren onder het sterrenteken Maagd zijn doorgaans heel rustig en gedragen zich goed maar het is moeilijk om…
Een huisdier voor iedereenEen huisdier voor iedereenNederlandse gezinnen hebben vaak een huisdier, het hoort er bij. Wie neemt het initiatief, wat is het effect en waarom n…
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Huisdieren geboren onder het sterrenbeeld Vissen zijn de ideale huisdieren voor een gezin, want ze houden van huiselijkh…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Ram?"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 28-09-2013
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Special: Dierenhoroscoop
Schrijf mee!