InfoNu.nl > Dier en Natuur > Diversen > Communiceren met dieren

Communiceren met dieren

Communiceren met dieren Mensen en dieren hebben met elkaar gemeen dat ze een ziel hebben. Er zijn niet zoveel mensen die dit gegeven kunnen acceptere. Zij beweren dat dieren niet kunnen denken, geen eigen gevoelens hebben, geen spirituele kant ontwikkelen en altijd dommer zijn dan mensen. Voor sommig mensen vormt deze mening zelfs de basis tot het mishandelen van dieren. Wanneer je als mens niet onderkent dat je spiritualiteit bezit, kan er een gebrek aan respect ontstaan.

Communiceren met dieren

De essentie van het leven is onder meer om mens en dier als spiritueel wezen te erkennen en ook zo te behandelen: dit is tenslotte de universele taal. Wanneer je nu gebruikmaakt van deze spiritualiteit bij de communicatie met en het behandelen van dieren, is het mogelijk om ziekten en aandoeningen, alsmede gedragsproblemen sneller te genezen. Dit zou niet mogelijk zijn wanneer een dier geen intelligentie bezit. Je dient een dier daarom te allen tijde op mentaal, lichamelijk, spiritueel en emotioneel vlak te bekijken, waardoor je een dier beter leert begrijpen en het daardoor ook beter kunt helpen.

Aangeboren communicativermogen

Er zijn mensen die vanaf hun kind zijn a het gevoel hebben dat ze met dieren kunnen communiceren. Behalve dat ze veel naar dieren kijken, ze knuffelen en aaien, kunnen zij zich als het ware ook in hen verplaasen. Met andere woorden, samensmelten met een dier of er een geheel mee worden. Ook het reageren van dieren op hardop of in stilte uitgesproken gedachten werkt fantastisch omdat de dieren een telepathisch antwoord geven. Totdat kinderen leren praten, kunnen de meesten van hen telepathisch met dieren communiceren, want tot dat moment is telepathie voor hen de belangrijkste manier van communiceren.

Door te gaan praten neemt het telepathische vermogen drastisch af, omdat dit niet of praktisch niet meer wordt gebruikt. Het is jammer dat veel ouders hun kideren dwingen deze vermogens weg te stoppen, omdat dit in de huidige maatschappij als 'niet aanvaardbaar ' wordt beschouwd. Het is 'niet normaal 'wordt er vaak gezegd. Een aantal van deze kinderen zal op latere leeftijd hun spirituele kwaliteiten toch weer oppakken en zelfs verder ontwikkelen.

Binnen de psychologie wordt veelal aangenomen dat dieren minder intelligent zijn dan de mens en geen emoties kennen zoals de mens deze wel kent. Deze mening is gebaseerd op het feit dat de meeste dieren een minder complexe hersenstructuur zouden hebben dan mensen. Laat staan dat dieren ook nog logisch zouden kunnen denken.

Gelukkig is deze mening aan het veranderen, vooral omdat wetenschappers inmiddels aan de hand van proeven met allerlei dieren hebben kunnen aantonen dat de geluiden en gebaren van dieren van grote betekenis zijn voor de dieren en hun commuicatie. Door het observeren van dieren begint men steeds meer inzicht te krijgen in hun intelligentie.

Definitie van intelligentie

De definitie van intelligentie is het vermogen om door ondervinding te leren of te begrijpen, ofwel het vermogen om snel en adequaat te reageren op een nieuwe situatie. Een voorbeeld van dierlijke intelligentie is die van een kat die na te zijn verhuisd, steeds weer naar zijn oude huis terugaat, omdat hij daar is opgegroeid en zijn vriendjes heeft. Een ander voorbeeld van intelligentie is het zich aan kunnen passen van dieren in een voor hen vreemde omgeving.

Dierlijke intelligentie is niet te vergelijken met die van mensen, omdat dieren nu eenmaal anders in elkaar zitten en andere levensbehoeften hebben dan mensen. Door de lichaamsbouw en een hoog ontwikkeld zenuwstelsel kan een mens nu eenmaal meer met zijn handen doen dan bijvoorbeeld een hond. Is een hond nu minder intelligent omdat hij niet kan schrijven of is de mens minder intelligent omdat hij niet zo hard kan lopen als een hond? Dit heeft niets te maken met verstandelijke vermogens, maar met verschillen op het lichamelijke vlak.

Intelligentie ontwikkelt zich bij het ene mens of dier nu eenmaal verder dan bij een ander mens of dier. dit hangt mede af van hun genetische aanleg en de situatie waarin ze zich bevinden. Misschien is het je wel eens opgevallen dat er honden zijn die zich ook gedragen als een hond en er katten zijn die zich helemaal kat voelen, maar dat er ook honden en katten zijn die zich in de hechte omgang met mensen een aantal menselijke trekjes hebben eigengemaakt. Deze dieren kunnen dingen van mensen maar ook van elkaar gaan nadoen of althans dit proberen.

Ook dieren zijn verschillend

Net als mensen zijn dieren ten opzichte van elkaar verschillend qua intelligentie, gevoel en het vermogen om te kunnen en te willen communiceren. Als dieren merken dat ze worden benaderd vanuit hun eigen bewustzijnsniveau en ze daarbij zodanig begrepen worden, zijn ze over het algemeen bereid om een diepe relatie aan te gaan met een ander dier of met een mens, waarbij de communicatie een heel grote rol speelt.

Dieren kunnen met elkaar maar ook met mensen communiceren door middel van het overbrengen van beelden, gevoelens en gedachten. Of mensen dit kunnen ontvangen en eventueel terug kunnen zenden, hangt af van in hoeverre iemand bereid is om naar dieren te luisteren en ontvankelijk te zijn voor telepathische communicatie. Er zijn veel dieren die de menselijke taal voor een gedeelte goed begrijpen, maar waar het werkelijk om gaat, is dat ze allemaal de gedachten, de bedoeling, de beelden en de emoties achter de gesproken taal begrijpen door een van nature meegekregen gave.

Als dieren naar je willen luisteren, begrijpen ze in de meeste gevallen wel wat je ze te zeggen hebt, maar het uitvoeren van een opdracht zal pas lukken, wanneer ze dat zelf ook willen. Als een dier niet wil doen wat jij hem opdraagt, zal hij doen of hij je niet hoort of begrijpt. in veel gevallen zullen mensen dan denken dat het betreffende dier dom is, maar niets is minder waar. Het dier in kwestie heeft wel degelijk feilloos gevoeld wat de betreffende persoon van hem verwacht en speelt het spel gewoon mee. Er is dus geen sprake van domheid.

Velen zullen beamen dat dieren, naarmate je langer contact met ze hebt en het nodige respect voor ze opbrengt, veel warmte en liefde geven wanneer je veel met ze praat, intelligenter worden en steeds meer op je reageren. Dit contact hebben dieren nodig en menigeen zal het daarmee eens zijn.
© 2007 - 2019 Yasmijn, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is een dierentolk?Wat is een dierentolk?Een dierentolk, wat is dat eigenlijk? Het is een begrip dat we steeds vaker tegenkomen. Steeds meer mensen bieden zich a…
Telepathie tussen dieren en plantenGarnalen die voelen dat soortgenoten levend gekookt worden... planten met 'woede' gevoelens... Is dit een bewijs voor te…
De dierenfluisteraar: wat doet zo iemand?De dierenfluisteraar: wat doet zo iemand?Het begon met de paardenfluisteraar: iemand die via bijzondere gaven communiceert met paarden en informatie boven haalt…
Evolutie dieren richting de mensheid (domesticatie)Evolutie dieren richting de mensheid (domesticatie)Hoe komt het toch dat sommige dieren (zowel vlucht- als prooidieren) zich zo prettig voelen bij de mens en andere dieren…
Gewervelde DierenGewervelde dieren (Vertebrata) zijn dieren met een inwendig skelet. Er zijn er op aarde meer dan 50.000 soorten van: op…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Communiceren met dieren"

Infoteur: Yasmijn
Gepubliceerd: 22-09-2007
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!