InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Een hondje nemen

Een hondje nemen

Een hondje nemen Waar vind ik een hond?Waar moet ik op letten als ik een hondje in huis neem? Wat heeft een hondje nodig? Kijk hier en lees het allemaal even rustig door.

Een hond in huis

U heeft al tijdens het idee dat er een nieuwe maatje in het huis moet komen. U denkt aan een hond. Maar waar zoekt u? Ik ga u informatie geven waar u een ideale maatje kunt vinden en waar u moet opletten bij de aanschaf.

Ik wil een hond , waar vind ik mijn maatje?

Uw hond kunt u op verschillende manieren vinden. Via de marktplaatsen op internet. Via advertenties in de krant. Maar heeft u al gedacht aan om een hondje uit het asiel of opvang te nemen? Of bij een erkende fokker weg? Via de advertenties in de kranten en marktplaatsen kunt u wel een hondje aanschaffen voor een goedkoop bedrag maar ik raad dit ten zeerste af. Dit omdat er weinig bekent is over de hond, misschien ooit wel bij stil gestaan dat het hondje jonger of ouder is dan gezegd? Of dat het misschien wel ziek is? Bij een asiel of erkende hondenfokker is er al veel bekend over het hondje dat u aanschaft. Als u even googled dan kunt u al gauw erkende fokkers vinden of asiel`s die met spoed wel een mooi tehuisje willen geven aan een hond of puppy.

Waar let ik op als ik me maatje aanschaf?

  • Waar u op moet letten als u een maatje aanschaft is de uiterlijk en innerlijke van een hond of puppy.
  • De karakter van de hond of puppy.
  • Het gewicht.
  • Het vacht.( is het dof of glanst het ?)
  • Als het een puppy is , of de moeder ook aanwezig is?
  • Of u er eventueel papieren bij kunt krijgen.
  • Stel vragen over het ras en de verzorging ( verteld de persoon er veel over kunt u meer erop vertrouwen dat de persoon in kwestie geen broodfokker is.
  • Zijn de honden of puppy`s vrolijk? Speels?.
  • Zijn ze zinlijke en wat kan de hond of puppy allemaal al.

Waar u zelf op moet letten bij uzelf

  • Kan ik de hond verzorgen?
  • Kan ik dierenarts kosten betalen?
  • Kan ik de tijd die de hond nodig heeft missen?
  • Kan ik hem/haar de liefde geven en aandacht geven die zij/hij nodig is?
  • Kan de hond of puppy op vakantie mee of bij kennissen/familie verblijven?

Spulletjes van een hond

Welke spullen heeft een hond nodig?

Allereerst beginnen we bij de voerbak en waterbak. Deze zijn zeer belangrijk en niet te missen. Maar kijkt u wel goed na de hoogte van het diertje, zodat het hondje wel bij de voer- en drinkbak kan. Verder heeft de hond een halsband en een riem nodig. Zo kunt u de hond makkelijk uitlaten. Een nagelschaartje is zeker geen overbodige luxe. Een eigen plekje voor de hond waar hij zijn eigen slaapplek of rustplek heeft. Een goede dierenarts. Wat hondenspeelgoed kan geen kwaad. En uiteraard een baasje met tijd voor de hond.
© 2007 - 2019 Antrax, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.dieren.forum2go.nl

Reageer op het artikel "Een hondje nemen"

Infoteur: Antrax
Laatste update: 15-05-2009
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Schrijf mee!