InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Kreeft?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Kreeft?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Kreeft? Kreeft-huisdieren zijn makkelijk om te verzorgen. Het zijn heel trouwe en aanhankelijke dieren die niet liever als in jouw nabijheid vertoeven. Ze hebben veel aandacht en liefde nodig, zoniet worden ze depressief.

Kenmerken

Het huisdier geboren onder het sterrenteken Kreeft is psychisch ingesteld. Het is empathisch en voelt je humeur en emoties bijzonder goed aan. Zowel katten als honden van dit teken zullen zich goed aan jou aanpassen en prima met jou overeenkomen. Ze zijn liefdevol, aanhalerig en hebben doorgaans een mooie pels. Ze zijn met weinig tevreden en willen alleen dat je vaak bij hen bent. Toch kunnen ze ook humeurig en overgevoelig zijn zodat ze nu en dan wat afstand willen houden. Het zijn filosofische wezens die soms de indruk geven dat ze het mysterie van het universum zitten te overdenken. De katten in het bijzonder zijn heel mooi en bijzonder gevoelig.

Knaagdieren

Konijnen, hamsters en andere knaagdieren die onder het sterrenbeeld van de Kreeft zijn geboren hebben vaak zeer grote ogen en een weelderige pels. Ze zijn in het algemeen vriendelijke en gevoelige dieren waarmee je evenwel omzichtig moet omgaan. Deze dieren kan je niet plagen want dan kunnen ze in een depressie belanden.

Vogels, reptielen, vissen

De Kreeft-vogel of het kreeft-reptiel vinden het niet fijn dat je ze vastneemt. Ze zijn vrij vriendelijk en gelukkig dat ze in hun kooi of terrarium kunnen blijven zolang ze in jouw gezichtsveld blijven. De Kreeft is een waterteken en daarom zullen vissen die onder dit teken zijn geboren zeer groot en mooi worden. Zowel de vissen als de vogels houden van glanzende voorwerpen zoals spiegels of juwelen. Daarom is het geen slecht idee om hun kooi of aquarium met zulke objecten te versieren zodat ze zich goed voelen.

Behoefte aan liefde

In het algemeen hebben Kreeft-huisdieren de neiging om zich wat eenzaam te voelen en daarom is het beter dat ze met hetzelfde soort dier samengezet worden. Ze vinden het fijn om s avonds door jou of een ander huisdier geknuffeld te worden. Het Kreeft-huisdier leeft graag in een luxueuze omgeving. Draag er dus zorg voor dat ze over een gezellige en warme slaapplaats beschikken en een speciaal hoekje waar ze zich in alle rust en kalmte kunnen terugtrekken.

Het Kreeft-huisdier houdt niet van ritjes of reizen in de wagen en daarom is het beter dat je iemand zoekt die hem kan verzorgen als je met vakantie gaat. Toch voelen ze zich niet goed in hun vel als ze bij de dierenarts moeten of in een dierenasiel terechtkomen en dan kunnen ze in een depressie belanden.

Deze dieren gedragen zich voorbeeldig en kunnen makkelijk afgericht worden. Ze leven om door jou geloofd en geliefd te worden en zullen depressief of ziek worden als je hem niet voldoende aandacht geeft. Ze reageren bijzonder goed op kinderpraat.

Kat-moedertjes

Omdat dit sterrenbeeld door de Maan wordt beheerst zijn deze dieren heel actief s nachts. Het zijn ook vruchtbare dieren. De katten in het bijzonder zijn goede moeders en vele vrouwelijke Kreeft-katten zijn echte koninginnen die zelfs zwerfpoesjes onder hun hoede nemen om ze te verzorgen en op te voeden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Kreeft?"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 24-09-2013
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Special: Dierenhoroscoop
Schrijf mee!