InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Weegschaal?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Weegschaal?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Weegschaal? Met een Weegschaal-huisdier zit je goed. Hij is trouw en zindelijk en houdt van mensen. Toch heeft hij behoefte aan leiding maar je mag hem niet in verwarring brengen door je anders voor te doen dan je bent, want dan wordt hij agressief.

Kenmerken

Alle dieren geboren onder het sterrenbeeld Weegschaal zijn aantrekkelijk, liefdevol en zeer trouw. Zelfs de kat zal graag bij jou vertoeven. Ze gedijen het beste in een rustige, mooi ingerichte omgeving en zijn trots op hun voorkomen. Zelfs de vogels en knaagdieren willen er goed voorkomen en zijn daarom veel met zichzelf bezig. Het zijn zindelijke huisdieren en er zullen geen ‘accidentjes’ voorvallen. Ze zullen het huis niet bevuilen behalve als ze worden geprovoceerd door strenge discipline-eisen waardoor ze zich zullen verzetten tegen hun baasje. Dat komt omdat Weegschaal-huisdieren conflicten en discipline verafschuwen.

De Weegschaal-huisdieren moeten sterk aangehaald worden en ze hebben een grote behoefte aan liefde en tederheid vanwege hun baasje. Zowel hond als kat hebben er helemaal geen bezwaar tegen om een halsband te dragen. De Weegschaalkat snort op een bijzonder aangename en gevarieerde manier. Hij heeft normaal gezien een mooie en zachte vacht en grote ogen. Zelfs de reptielen lijken er liever uit te zien.

Mensvriendelijk

Weegschaal-huisdieren hebben een goed contact met mensen en lijken gedachten met hen uit te wisselen. Het lijkt erop of ze willen flirten. Ze vinden het fijn om zich uit te leven en voelen zich even gelukkig en blij buiten in de zon te kunnen spelen als dat ze zich binnen tegen je aanvlijen als je naar televisie aan het kijken bent. Ze zullen zich gelukkig voelen als je hen regelmatig vertroetelt en toont dat je hen graag ziet.

Speelvogels

Ze spelen heel graag. Draag er dus zorg voor dat een hond vele speeltjes heeft, de kat met frisbees kan spelen en de hamster een tredmolen heeft. Weegschaalvogels moeten een kleine schommel en een belletje hebben om zich te vermaken en Weegschaalvissen moeten veel gezellig ingerichte hoekjes en doorgangen tussen obstakels hebben om in- en uit te schieten. Weegschaal-hagedissen en -slangen zijn vriendelijker dan normaal en je kan ze gerust uit hun terrarium halen om te koesteren.

Sociaal

De meeste Weegschaal-huisdieren voelen zich goed thuis tussen en kunnen goed overweg met andere huisdieren en ze vinden het fijn in het gezelschap van kinderen te vertoeven. De enige keer dat dit niet opgaat is als ze voelen dat kinderen meer aandacht dan zijzelf toebedeeld krijgen. In dat geval wordt hij prikkelbaar, bezitterig en jaloers. Honden mag je gerust zonder leiband in het park laten rondlopen en als katten ‘s nachts uitgaan hoef je je geen zorgen te maken want zij zijn bijzonder trouw en zullen altijd terugkeren.

Tips

  • Het is zeker geen goed idee om een Weegschaal-huisdier voor langere tijd alleen te laten. Hij wordt depressief als hij zijn baasje te lang moet missen en hij aan zijn lot wordt achtergelaten.
  • Deze huisdieren hebben nood aan een strakke leiding omdat ze snel in verwarring geraken. Ze hebben behoefte aan scholing en aan een gehoorzaamheidstraining.
  • Niet aan te raden is om een Weegschaal-huisdier te plagen omdat ze dan helemaal niet weten wat hen overkomt en kunnen aanvallen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Huisdieren geboren onder het sterrenbeeld Vissen zijn de ideale huisdieren voor een gezin, want ze houden van huiselijkh…
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Tweelingen?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Tweelingen?Tweelingen-huisdieren zijn makkelijk opvoedbaar en intelligent, maar ze zijn niet altijd trouw en laat je hen maar een k…
Een huisdier voor iedereenEen huisdier voor iedereenNederlandse gezinnen hebben vaak een huisdier, het hoort er bij. Wie neemt het initiatief, wat is het effect en waarom n…
Sinterklaasgedichten voor huisdieren - voorbeeldenSinterklaasgedichten voor huisdieren - voorbeeldenNatuurlijk krijgt je hond of kat ook een cadeautje van Sinterklaas. En je cavia, het konijn of je andere huisdieren miss…
Huisdier vermist, wat te doen?Huisdier vermist, wat te doen?Het komt regelmatig voor dat huisdieren vermist raken. Zij ontsnappen uit huis of uit hun kooi of zijn buiten en komen n…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Weegschaal?"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 22-09-2013
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Special: Dierenhoroscoop
Schrijf mee!