InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Steenbok?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Steenbok?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Steenbok? Een huisdier geboren onder het sterrenbeeld Steenbok is vaak een volgzaam en lief dier dat erg gesteld is op netheid. Als je hem goed opleidt kan hij een uitstekende compagnon zijn.

Karakter

Het Steenbok-huisdier is heel trouw, doorgaans gehoorzaam en heeft een serieus gedrag. De honden zijn goede waakhonden en babysitters. Ze voelen zich op hun gemak in een milieu met vele andere huisdieren. Ze zorgen voor vrede en zorgen ervoor dat iedereen in de rij loopt. De Steenbok-hond is heel waakzaam maar kan zich soms te overbeschermend gedragen wat wrevel kan veroorzaken. Zorg ervoor dat hij goed opgeleid is en hij zal het haast perfecte huisdier zijn waarnaar je verlangt.

De Steenbok-huisdieren zijn vaak charmant en bijzonder volgzaam. Ze lopen elegant en zien er aantrekkelijk uit. Ze interesseren zich niet buitensporig voor wijfjes. Ze lijken de mens te begrijpen en hebben pientere oogjes die suggereren dat ze weten wat er in je omgaat. Dat wijst onmiskenbaar op een zekere vorm van intelligentie.

De kat

De Steenbok-kat houdt ervan aangehaald te worden. Knuffelen en strelen zal ze zeker heel fijn vinden. Hij of zij is heel zindelijk en ijdel. Hij is goed in muizen vangen en ook heel vruchtbaar. Toch wil hij zich af en toe afzonderen omdat hij meer tijd voor zichzelf nodig heeft dan andere katten. Dieren hebben dus gelijkaardige behoeftes als mensen.

De Steenbok-katachtigen zijn ook hele goede klimmers. Ze vinden het fijn de hoogte op te zoeken. Wees dus niet verbaasd als je ze terugvindt op je dak of in een hoge boom. Het enige probleem is dan dat ze soms niet meer weten hoe ze op de begane grond moeten terugkeren. Toestanden met brandweerlui die poezen uit een boom moeten halen, klinken je zeker niet onbekend in de oren.

Konijnen, hamsters, vogels

Kleinere dieren zoals konijnen en hamsters zijn minder gehoorzaam. Ze hebben hun eigen persoonlijkheid en laten dat dan ook zien. Ook de vogels hebben hun eigen willetje en zijn moeilijk af te richten. Vele kleinere dieren zijn vrij dominant zodat een sterke hand noodzakelijk is om wat van hen gedaan te krijgen. Aangezien ze graag aangehaald en vertroeteld worden, kunnen ze je dat op hun eigen manier proberen te vertellen. Zo kunnen ze je trachten aan te zetten om hen mee in bed te nemen. Het hangt volledig van jou af tot hoever je wil gaan en welke invloed jouw huisdier op je eigen gedrag heeft.

Netheid

Alle Steenbok-huisdieren zijn erg gesteld op properheid van hun leefomgeving. Ze verdragen geen vuil rondom hen. Reptielenterrariums en knaagdierkooien moeten zeker heel zuiver gehouden worden. Zorg er dus voor dat je terrarium en/of kooi regelmatig schoonmaakt. Zoniet kan het dier in een depressie verzeild geraken.

Smulpapen

Alle Steenbok-huisdieren zijn verlekkerd op voedsel. Ze zijn heel dwingend wat dat betreft en smeken om restjes van de tafel. Ze springen graag op jou of willen bij jou in bed slapen. Dit is zeker waar voor de Steenbok-hond die graag vertroeteld wordt.

Als je een van de Steenbok-huisdieren goed wil opleiden en er veel liefde van wil krijgen kan voedsel zeker als zoethoudertje gebruikt worden. Deze dieren hebben een sterke maag. Ze zijn geboren onder het teken van de Geit hetgeen betekent dat ze om het even wat eten. Moeilijk kan het dus niet zijn om ze plezier te doen. Ze zullen je er dankbaar voor zijn!

Rustig

Een Steenbok-huisdier is een echte vriend voor de mens en betoont respect tegenover zijn baas. Daarom zal hij nooit de boel overhoop halen of vuil maken als het alleen in huis gelaten wordt. Het vertoont een voorbeeldig gedrag en zal rustig blijven en het huis bewaken tot je terugkomt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Huisdieren geboren onder het sterrenbeeld Vissen zijn de ideale huisdieren voor een gezin, want ze houden van huiselijkh…
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Maagd?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Maagd?Huisdieren geboren onder het sterrenteken Maagd zijn doorgaans heel rustig en gedragen zich goed maar het is moeilijk om…
Huisdier vermist, wat te doen?Huisdier vermist, wat te doen?Het komt regelmatig voor dat huisdieren vermist raken. Zij ontsnappen uit huis of uit hun kooi of zijn buiten en komen n…
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Weegschaal?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Weegschaal?Met een Weegschaal-huisdier zit je goed. Hij is trouw en zindelijk en houdt van mensen. Toch heeft hij behoefte aan leid…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Steenbok?"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 19-09-2013
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Special: Dierenhoroscoop
Schrijf mee!