De dierenprint is weer terug

De dierenprint is weer terug De dierenprint en dan met name de tijgerprint en varianten daarop, worden het ene moment als ordinair en “not done” ervaren en het andere moment zijn ze mateloos populair. Dat laatste is al sinds enige tijd weer het geval. De dierenprint en dan met name de tijger- of panter tekening, is weer mateloos populair. Gelukkig zijn het prints en worden er geen dieren voor gedood. Waar vinden we zoal de dierenprint terug?

Is ordinair populair?

Omdat de print overal in door getrokken wordt, zou je kunnen stellen dat deze print weer mode is. Koppel daaraan dat de print ook als een beetje ordinair te boek staat, dan zou je kunnen stellen dat we ordinair weer een beetje leuk vinden. Wat men dan als ordinair noemt, mag weer in alle soorten, maten en combinaties. Er komen zelfs combinaties van dierenprints op de markt. De panter, tijger en zebra verwerkt in één kledingstuk of tas. Maar er is meer, veel meer.

Wat is er allemaal te koop?

Kleding en accessoires

Feitelijk kan je het zo gek niet benoemen of het is er wel. Denk aan:
  • Jumpsuits
  • Shirts
  • (Sport) Schoenen / laarzen
  • Sjaals
  • Nagellak
  • Petjes
  • Tassen / portemonnee
  • Riemen
  • Beha’s / strings en broekjes
  • Jassen / Jackjes
  • Oorbellen / armbanden / ringen
  • Joggingbroeken
  • Leggings
  • Voor de baby is het rompertje met print of het shirt

Waarbij de zwart/bruin combinatie veel met zwart, bruin, wit, beige en hardrood gecombineerd wordt. De zwart/wit combinatie gaat veel samen met zwart, wit, div. kleuren rood en blauw, appeltjesgroen/lemon en lila/paars.

De combinaties die gemaakt worden bestaan veelal uit één print en de rest in hooguit twee kleuren zonder patroon. Een bijpassende tas kan of de schoenen vormen de combi.

Interieur

Het interieur heeft óf op de muren de bekende print óf de accessoires bevatten de print. De print wordt verder gecombineerd met dierenfoto’s op bijvoorbeeld kussens en verder zijn de overige kleuren vrij neutraal. Enkele voorbeelden:
  • Kussens
  • Kleden (voor over de bank of op de grond)
  • Lakens en dekbedovertrekken
  • Hoezen voor over de stoel
  • Handdoeken / Theedoeken
  • Kerstballen
  • Mokken / bekers
  • Raamdecoratie
  • Behang
  • Wandtapijt
  • Gordijnen

Exterieur

Inmiddels zien we in de tuin ook de dierenprint terug. Nog niet erg veel, maar wel in opkomst. Wat is er zoal:
  • Doek wat tegen de (buiten)wand gespannen wordt
  • Kussens voor in de tuinset
  • Kleden voor in de tuinset
  • Dienbladen
  • Parasol
  • Buitenschilderijen
  • Buitenpotten

Tot slot

Je kunt je huis er daadwerkelijk mee behangen, maar overdaad schaad en die kans zit er bij teveel prints ook daadwerkelijk in. Als je een print neemt, combineer deze dan zorgvuldig en laat de print slechts een eyecatcher zijn. Er zijn tientallen prints te koop, bekijk goed welke je aanspreekt en past bij hetgeen je wilt combineren.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De dierenprint is weer terug"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 21-09-2016
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!