InfoNu.nl > Dier en Natuur > Dieren > Dierenrecords - dieren in het Guinness Book of Records

Dierenrecords - dieren in het Guinness Book of Records

In het Guinness Book of Records worden internationale records en bijzondere prestaties vernoemd. Een deel van deze prestaties is verricht door of met behulp van dieren. Een aantal bijzondere records wordt in dit artikel genoemd.

Paarden

Het oudste paard

Het oudste paard dat opgenomen is in het Guinness Book of Records is de pony Sugar Puff. Hij was een kruising Shetlander x Exmoor en werd 56 jaren oud.

De meeste deelnemers

Op 25 juli 2005 werd er in Mongolië een paardenrace georganiseerd waar maar liefst 228 combinaties aan mee deden. Dit resultaat is nog niet geëvenaard.

De langste aanspanning

Nederlander Piet de Boer heeft het record voor de langste aanspanning. In 1987 zette hij het record op 21 paarden, twee jaar later verbrak hij zijn eigen record met 22 paarden. In 1993 deed hij een nieuwe poging en wist hij het record op 25 (Friese) paarden in één aanspanning te zetten. Hij kreeg er echter geen genoeg van, en in 1995 zette hij het record op een aanspanning met maar liefst 40 Friese paarden.

Honden

Hoogspringen

De hoogste sprong door een hond gemaakt is een sprong over 1.72,7 m. Deze sprong werd op 7 oktober 2006 gemaakt door de Greyhound Cinderella May.

De grootste hond

De grootste hond is 1.07 m. lang. Hij is een Deense Dog met de naam Gibson en werd op 31 augustus 2004 gemeten.

De kleinste hond

De kleinste hond draagt de naam Heaven sent Brandy en werd op 31 januari 2005 gemeten op een lengte van 15.2 centimeter van neus tot staartpunt. Brandy is een Chihuahua.

De langste oren

De langste oren zijn van een Bloedhond genaamd Tigger. Zijn ene oor is 34.9 centimeter lang, zijn andere oor meet 34.2 centimeter.

Tennisballen vasthouden

Het record 'zoveel mogelijk tennisballen in je mond hebben' staat op naam van Golden Retriever Augie. Augie presteerde het om vijf tennisballen te verzamelen en tegelijk in zijn mond vast te houden.

Overige dieren

De langste goudvis

Dit is weer een Nederlandse recordhouder. De grootste goudvis is van neus tot staartvin 47.4 centimeter en werd gemeten op 24 maart 2003.

De langste hoorns

De langste hoorns zijn die van Uncle Sam, een geit. Zijn hoorns hebben samen een wijdte van 1.32 m.

De oudste duif in gevangenschap

De oudste duif in gevangenschap draagt de naam Methuselah. Hij werd geboren in 1975 en woont sindsdien in Duitsland. Toen het record werd vastgelegd was hij 31 jaar en 6 maanden oud.

De meeste kalfjes in één geboorte

Op 18 maart 2005 werd er in Mexico een vijfling geboren bij een koe. Alle vijf kalfjes waren goed gezond.

Hoogste sprong door een varken

De hoogste sprong gemaakt door een varken staat op naam van Kotetsu. Hij wist over een hindernis van 70 centimeter hoog te springen.
Gerelateerde artikelen
Guinness Book Of RecordsHet Guinness Book of Records is een boek dat elk jaar wordt uitgegeven. Het bevat allerlei officieel erkende records.
Biografie: Beach BoysBiografie: Beach BoysDe Beach Boys zijn ontstaan in 1961 en opgericht door Brian Wilson, Dennis Wilson, Carl Wilson, Mike Love en Al Jardine.…
Schaatsen: de Nederlandse recordsSchaatsen: de Nederlandse records"Nederland schaatsland". Dit wordt natuurlijk niet voor niets gezegd. Het Nederlandse schaatsen en de Nederlandse record…
De leukste, grappigste en meest bizarre wereldrecordsDe leukste, grappigste en meest bizarre wereldrecordsWelke vrouw heeft de langste baard, waar vind je het grootste zwembad, en welke vis heeft de meeste ogen? Informatie ove…
Guinness World Records 2012Guinness World Records 2012 is een cadeauboek vol verbluffende records geschikt voor het hele gezin. De 2012-editie van…
Bronnen en referenties
  • www.guinessworldrecords.com

Reageer op het artikel "Dierenrecords - dieren in het Guinness Book of Records"

Infoteur: Flew
Gepubliceerd: 10-01-2009
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Dieren
Schrijf mee!