InfoNu.nl > Dier en Natuur > Bloemen en planten > Bach bloesems bij huisdieren

Bach bloesems bij huisdieren

Bach bloesems bij huisdieren Bach bloesems zijn een zeer gekend gegeven in de wereld van de homeopathie. Deze Bach bloesems pakken emotionele en fysieke problemen aan bij zowel mens als dier. Maar welke aandoeningen kunnen nu worden behandeld met Bach bloesems? Zijn ze veilig in gebruik voor huisdieren? En, hoe worden deze Bach bloesems bij huisdieren gebruikt?
Bron: David Corby, Wikimedia Commons (CC BY-2.5)Bron: David Corby, Wikimedia Commons (CC BY-2.5)

Welke aandoeningen kunnen worden behandeld met Bach bloesems?

De soorten aandoeningen die bij huisdieren kunnen worden behandeld met Bach bloesems zijn alvast heel uiteenlopend. Ook zijn deze aandoeningen sterk vergelijkbaar met problemen die zich bij de mens kunnen voordoen. Zo vindt je een groot aantal Bach bloesem remedies voor mensen, die ook bij huisdieren kunnen worden toegepast.

Bach bloesems voor gedragsproblemen is alvast een zeer goed verkochte remedie bij huisdieren. Er zijn Bach bloesems voor eender welke emotionele stoornis, bijvoorbeeld: angst, agressie, trauma, nervositeit, plassen in huis en nog zoveel meer. De emotionele factoren staan vaak in relatie met een fysieke factor, die ook doeltreffend met Bach bloesems kan worden behandeld.

Bij Bach bloesems vind je hoofdzakelijk 7 groepen waaronder verschillende emotionele aandoeningen kunnen worden geplaatst:
  • Angst
  • Onzekerheid
  • Onvoldoende interesse in het hier en nu
  • Eenzaamheid
  • Overgevoeligheid voor invloeden van anderen
  • Moedeloosheid en wanhoop
  • Overbezorgdheid voor het welzijn van anderen

Deze verschillende groepen worden frequent door Bach bloesem consulenten gebruikt om de Bach bloesem remedies voor huisdieren samen te stellen. Aan de hand van het karakter en emotionele leefwereld van het dier wordt dan een keuze gemaakt uit verschillende Bach bloesems en worden deze gemengd in een Bach bloesem remedie.

Bron: Lilliinda, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)Bron: Lilliinda, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)

Veiligheid van Bach bloesems bij huisdieren

Bach bloesems bij huisdieren zijn volkomen veilig in gebruik. Dit komt door de uiterst zorgvuldige formule waaruit een dergelijke Bach bloesem remedie bestaat. Een natuurlijke Bach bloesems remedie bevat geen chemische of schadelijke stoffen. Dit zorgt ervoor dat een Bach bloesem remedie geen neveneffecten kan bezorgen bij je huisdier.

Een bewijs hiervan is dat de Bach bloesem ook bij de mens heel veilig is. Zo kunnen Bach bloesems bij bepaalde doelgroepen worden gebruikt, zoals kinderen en zwangere vrouwen. Deze groepen zijn normaal een risico wanneer het op medicatie aankomt, maar de Bach bloesem mag perfect door deze groepen worden gebruikt.

Het gebruik van Bach bloesems bij huisdieren

Bach bloesems kunnen op verschillende manieren worden gebruikt. Deze manieren zijn afhankelijk van welke vorm Bach bloesems je gebruik gaat maken. Op de markt zijn er verschillende Bach bloesem remedies beschikbaar onder verschillende vormen, bijvoorbeeld: zalf, druppels en pastilles.

De druppels zijn waarschijnlijk de gemakkelijkste Bach bloesems om bij het huisdier te gaan gebruiken. Deze druppels kunnen in het water van je huisdier worden gedaan en zodoende heel gemakkelijk worden opgenomen. Deze Bach bloesem druppels mogen ook meteen op de tong van het huisdier worden geplaatst. Alles is natuurlijk afhankelijk van de methode die de eigenaar verkiest.
Gerelateerde artikelen
Bach Bloesem RemediesBach Bloesem RemediesBach Bloesem is een remedie waar men met behulp van druppels van de olie van planten tot een geneeskrachtige werking kan…
Bach-bloesemtherapie, de oplossing?Bach-bloesemtherapie, de oplossing?Volgens de Bach-bloesemtherapie zijn aroma's van bloesems goed toepasbaar bij het oplossen van problemen. Ze werken posi…
Nei-therapie, wat kan ik ermee?Nei-therapie, wat kan ik ermee?Nei-therapie, wat is het en wat kan het doen voor mensen? Heb ik er ook iets aan als ik moeilijk met emoties om kan gaan…
Dr. Edward Bach en zijn Bach bloesem remediesDr. Edward Bach en zijn Bach bloesem remediesIedereen kan zo naar de winkel gaan en daar een flesje Bach bloesems kopen. Je kunt zelfs van te voren in boekjes of op…
Alternatief: Bach-bloesemtherapieAlternatieve geneeswijze ontwikkeld door de homeopathisch arts Edward Bach (1886-1936). Bach dacht dat ziekte geestelijk…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Bach bloesems bij huisdieren"

Infoteur: Santje
Gepubliceerd: 19-04-2012
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Bloemen en planten
Schrijf mee!