InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Leeuw?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Leeuw?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Leeuw? Leeuw-huisdieren zijn fysiek hele mooie dieren en op karakterieel vlak zijn ze lief en vriendelijk, maar omdat ze heel veel aandacht opeisen kunnen ze lastig worden als ze dit niet in voldoende mate krijgen.

Positieve punten

Is je huisdier geboren onder het sterrenteken Leeuw dan heeft hij glimmende, weelderige manen of een gelijkaardige pels en een aangenaam karakter. Vele Leeuw-huisdieren hebben ook grote ogen, lange snorren en grote, scherpe tanden. Deze dieren staan bekend om hun atletische capaciteiten en kunnen doorgaans het snelst lopen, het hoogst klimmen en vele jongen opvoeden.

Ze zijn vaak sterk, gezond en heel vriendelijk voor de mens op voorwaarde dat je hun territorium respecteert. Ze blaffen veel, zijn enthousiast en hebben behoefte aan veel beweging om in optimale vorm te blijven. Leeuwdieren voelen zich niet thuis in kleine appartementjes en komen veel beter tot ontplooiing op het platteland.

Ruiven

Knaagdieren als hamsters en konijnen zijn vaak groot en donzig. Zo lief deze knaagdieren, honden en katten, geboren onder het sterrenbeeld Leeuw ook zijn, ze zullen altijd veel ruiven, zodat je best constant een stofzuiger bij de hand hebt.

Vogels en vissen

Vogels van het sterrenbeeld Leeuw hebben een wondermooie vederdos en zijn prachtige zangers. Zorg ervoor dat hun kooi op een zonnige plaats staat aangezien hun sterrenteken door de Zon wordt beheerst. De vis heeft ook de neiging om groot te worden en heel wat kleintjes voort te brengen. Ook de reptielen zien er mooi uit en bezitten een vrijwel perfect huidpatroon.

Doders

Houd er evenwel rekening mee dat Leeuw-huisdieren een dodersinstinct hebben. Ze houden veel van jagen en doden voor het plezier. Zo zullen katten goede muizenjagers zijn en moet je er zorg voor dragen dat je ze niet samen zet met een kleiner klaagdier of een hagedis.

Agressief

Het Leeuw-huisdier wil zich nummer één binnen het gezin voelen en zal daarom zijn rol op een dominante manier opeisen. Dit is allemaal goed en wel op voorwaarde dat het het enige huisdier in huis is of -als dat niet het geval is- door de andere huisdieren als leider wordt aanvaard. Het probleem met deze dieren is dat ze proberen dominanter te zijn dan jij en je daarom veel problemen kunnen bezorgen. Vele Leeuw-huisdieren zijn bijzonder koppig en moeten discipline bijgebracht worden, desnoods via professionele begeleiding. Dit is vooral het geval met honden die agressief kunnen worden als ze voelen dat je ze wil leiden zoals jij het wil.

Aandacht

Een ander ding waarop moet gelet worden is dat alle Leeuw-huisdieren veel aandacht nodig hebben. Zowel honden als katten kunnen bijzonder vervelend en onhandelbaar worden als ze niet voldoende liefde krijgen. Vooral honden zullen gedragsproblemen vertonen zoals om het even waar urineren of hun behoefte doen om je aandacht te trekken. Sommige dieren kunnen ook zichzelf kwetsen om je aandacht te trekken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Leeuw?"

Infoteur: Vosje
Laatste update: 30-09-2013
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Special: Dierenhoroscoop
Schrijf mee!