InfoNu.nl > Dier en Natuur > Diversen > Zonnige en warme bestemmingen

Zonnige en warme bestemmingen

Zonnige en warme bestemmingen Bent u het weer in Nederland zat? Er zijn genoeg landen waar het vaak warm en zonnig is. Hieronder kunt u informatie over deze warme en zonnige landen vinden.

Europa

Binnen Europa zijn er plekken waar het vaak erg warm is.

Spanje

In de wintermaanden kan het in Spanje - net als elder in Europa - erg koud zijn. Van april tot en met oktober is het in Spanje heerlijk weer. Het is dan droog en meestal zeer warm. Temperaturen kunnen oplopen tot 40-45 graden Celsius. Deze temperaturen worden vooral gemeten aan de Spaanse costa's. De stad Sevilla staat in de zomer garant voor warm en droog weer. Het is niet ongebruikelijk dat de temperaturen hier boven 35 graden Celsius komen.

Turkije

De zomermaanden in Turkije bieden zeer veel warmte. Er zijn geregeld hittegolven in Turkije. Het warmste gebied van Turkije is het oosten. Hier worden temperaturen van gemiddeld 35 graden Celsius gemeten. De neerslag in de zomermaanden is nihil. Er valt ongeveer 700 millimeter neerslag per jaar in de kustgebieden, maar deze neerslag is slecht verdeeld. De neerslag valt veel in de winter. In de winter kan het in berggebieden in Turkije erg koud worden. Je kunt dan zelfs skiën in Turkije!

Buiten Europa

Als je 's winters de zon wilt opzoeken moet je naar een ander werelddeel gaan. Hieronder staan landen waar het vrijwel het hele jaar lekker warm is.

Aruba

Aruba behoort tot het Koninkrijk der Nederlanden. Aruba is ongeveer net zo groot als het Nederlandse waddeneiland Texel. Het eiland bevindt zich ongeveer 23 kilometer boven Venezuela. Aruba wordt gekenmerkt door de geringe temperatuurverschillen op jaarbasis. De gemiddelde temperatuur ligt zo rond 32-33 graden Celsius. De combinatie van veel zon en weinig regen maakt Aruba een populair vakantieoord.

Australië

Australië is een mooi land om te bezoeken. Niet alleen de natuur is mooi, maar ook de tempeturen. In de maanden december, januari en februari is het hartje zomer in Australië. In centraal Australië kunnen dan temperaturen van meer dan 40 graden Celsius gehaald worden. Dit in combinatie met weinig neerslag is wellicht niet meer ideaal. In het tropische noorden van Australië is de situatie anders. Daar worden 's zomers ook extreme temperaturen gehaald, maar valt er in drie maanden ruim 1000 millimeter neerslag.

Egypte

Egypte is voor mensen die echt van hitte houden. Hier valt het hele jaar zelden neerslag en lopen de temperaturen in de maanden april tot en met oktober op tot 40 graden Celsius. Wellicht is het weer in de periode van november tot en met maart aantrekkelijker. De temperaturen liggen dan vrijwel zeker tussen 20 en 30 graden Celsius. Met deze temperaturen kun je prima het land verkennen.
Er wordt geadviseerd in te enten tegen polio, Buiktyfus en Hepatitis A.

Zuid Afrika

Als het bij ons winter is, is het in Zuid Afrika zomer. De gemiddelde maximumtemperatuur ligt dan rond 30 graden Celsius. In het noorden en oosten van Zuid Afrika kan de temperatuur dan gemakkelijk oplopen tot 35 graden Celsius. 's Nachts kunnen de temperaturen snel dalen. De kans op neerslag is zeker niet gering. Zuid Afrika is dus warm, maar het is er goed uit te houden.
© 2012 - 2018 B-bbergkamp, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.klimaatinfo.nl
  • www.weeronline.nl

Reageer op het artikel "Zonnige en warme bestemmingen"

Infoteur: B-bbergkamp
Laatste update: 08-08-2012
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!