InfoNu.nl > Dier en Natuur > Milieu > De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld

De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld

De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld De elektrotechnicus en natuurkundige Nicola Tesla heeft rond 1900 ontdekt dat de trilling of frequentie van de aarde tussen de 6 en 8 hertz ligt. In 1952 ontdekt de natuurkundige Wilfried Otto Schumann dat de ruimte tussen de aarde en de lagen waaruit de atmosfeer is opgebouwd, gevuld is met elektromagnetische golven. Het is dezelfde ontdekking als die van Tesla en vanaf 1952 heet het “de Schumann-resonantie” of “de hartslag van moeder aarde”.

De atmosfeer

De aardatmosfeer of dampkring is de lucht om de aarde. De aardatmosfeer bestaat uit vijf lagen op verschillende hoogten. Namelijk de:
  • troposfeer: de onderste laag tot 18 kilometer hoogte.
  • stratosfeer: op een hoogte van 18 kilometer tot 50 kilometer.
  • mesosfeer: op een hoogte van 50 kilometer tot 85 kilometer.
  • thermosfeer: op een hoogte van 85 tot 700 kilometer.
  • exosfeer: op een hoogte van 700-800 tot 10.000 kilometer.

De ionosfeer vormt de laag van de mesosfeer en stratosfeer. De aarde is negatief geladen en de ionosfeer is positief geladen. De ionosfeer wordt positief geladen door kosmische straling, radioactief verval, onweer en door de mens veroorzaakte radioactiviteit. Er ontstaan elektromagnetische resonanties met lage frequenties. De laagste (de grondtoon) heeft een frequentie van slechts 7.83 hertz, en een golflengte van 38.000 kilometer. De ionosfeer beschermt ons tegen schadelijke straling van de zon en uit de ruimte.

Professor Schumann

In 1952 is het professor Schumann die de elektromagnetische velden tussen de aarde en de ionosfeer ontdekte. Hij bepaalde dat de “hartslag van moeder aarde” op 10 hertz ligt en in 1954 samen met Herbert Köning, dat de resonantie van de aarde 7,83 hertz moet zijn, wat later bevestigd werd door diverse wetenschappers. Er zijn aanwijzingen dat de Schumann-resonanties ook een rol spelen bij het beschermen tegen schadelijke straling naar de aarde.

Hersengolven

Dr. König, ontdekte een duidelijk verband tussen Schumann-resonanties en de hersenritmes. Hij maakte menselijke EEG’s en vergeleek dat met natuurlijke elektromagnetische velden van buiten (1979). Hij kwam tot de ontdekking dat de Schumann-resonantie zeer dicht in de buurt komt van de menselijke frequenties in de hersenen, namelijk van de alfa-golven (7-14 hertz). Alfa-golven hangen samen met een toestand van ontspanning en alertheid. Het geeft dieren (bijen, vogels, vissen) het richtingsgevoel en het wekt mensen als het ware tot leven. Een afname of toename van de kracht van elektromagnetische velden rondom aarde beïnvloeden het natuurlijk evenwicht.

Gezondheidsproblemen bij afwezigheid Schumann-golven

Bij afwezigheid van de Schumann-golven ontstaan mentale en fysieke problemen. Dit is in 2011 bevestigd door de Fransman Luke Montanye. Hij deed onderzoek naar het geheugen van water en verwijderde het aanwezige DNA uit alle reageerbuisjes water. Bij een aantal reageerbuisjes deed hij er de Schumann-resonantie van 7,83 hertz bij. In de buisjes waar er de Schumann-resonantie bij werd gedaan, werd nieuw DNA aangemaakt en in de andere buisjes niet.

In de ruimte

Bij de ruimtereizen werd duidelijk dat de basisfrequentie van 7,83 hertz een noodzakelijk aanvulling is voor het menselijk lichaam. Astronauten die namelijk in de ruimte verbleven bleken snel moe en gedesoriënteerd te zijn. Na installatie van een apparaat welke kunstmatig de basisfrequentie kon opwekken, was het over.

De Schumann-resonantie wordt hoger

Tot rond de jaren 90 bleef de frequentie van de aarde zo ongeveer 7,83 hertz. Daarna begon de frequentie van de aarde opeens te stijgen. Tientallen jaren bleef de frequentie van de Aarde om en nabij de 7,83 hertz. en sinds de vorige eeuw begon de Schumann resonantie te veranderen. In 2014 is er een plotselinge piek waargenomen van 8,5 hertz en in 2018 pieken van 16,5 hertz.

Schumann-golven en elektromagnetische golven

Hangt het verhogen van de Schumann-resonantie samen met de explosieve groei van alle hoogfrequente elektromagnetische golven die door mensen worden gebruikt, en dat in snel toenemende mate? Elektromagnetische velden waren er al voordat de frequentie van de aarde drastisch begon toe te nemen en het zijn de radiogolven die er bij zijn gekomen. De vele GSM-, UMTS- en LTE-antenne-installaties die in Nederland staan, de openbare wifi-punten overal, de particuliere wifi, alle smartphones, en alle draadloze tablets. Al deze onzichtbare elektromagnetische straling komen in het milieu terecht. En we gaan maar door met slimme meters, slimme thermostaten, het internet der dingen, de voorbereiding van 5G, zelfrijdende auto's en alle draadloze uitvindingen die nogl in de planning zijn.

7,83 hertz

De Schumann-resonantie van 7,83 hertz ligt ongeveer gelijk met de hersengolven die we alfa-golven (7-14 hertz) noemen. Als men alfa-golven produceert is men rustig en kan de aandacht goed op iets gericht worden. Men neemt nieuwe informatie goed op, kan de informatie goed opslaan en kan de informatie ook goed terugroepen. Het is in deze alfa-hersengolf dat iemand goed en prettig kan leren. De alfa-hersengolf kent geen angst of agressie en iemand reageert minder tot niet boos en wordt ook minder snel bang. Hoe meer ontspannen iemand in allerlei situaties is, hoe lekkerder iemand in zijn vel zit. De aanwezigheid van alfa-hersengolven is goed voor examens, sollicitatiegesprekken, spreekbeurten en alles waar iemand toch enigszins gespannen voor is.

16,5 hertz

De frequentie van de aarde heeft in 2018 pieken van 16,5 hertz en ligt ongeveer gelijk met de hersengolf van 16 tot 38 hertz, de bèta-golf. De bèta-golven trillen 16 tot 30 maal per seconde en de mens staat te overleven. De mens is gespannen, nerveus, het geheugen werkt minder goed, de mens is angstig en zal moeilijk in slaap vallen. De frequentie van de aarde ligt in de bèta-staat, in de stress-modus. Dit is te merken aan de maatschappij. Mensen zitten vol haatgevoelens, angst, dolen als zombies op straat, maken fouten, klagen en maken zichzelf ongelukkig.

Als de frequentie nog hoger wordt

Als het vervuilen van de aarde door nog meer frequenties te produceren doorgaat, dan wordt de frequentie van de aarde nog hoger. Dan zouden meer mensen een burn-out kunnen krijgen, zal het slapen zonder slaappil niet meer lukken en zijn er veel mensen depressief, moe en agressief.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Onweer en de ionosfeer en het nut van onweerOnweer en de ionosfeer en het nut van onweerEen magisch maar ook een angstaanjagend verschijnsel: bliksem en donder. Onvoorstelbaar om te zien hoe grillig en fel de…
Het Doppler-effectIedereen kent het fenomeen: je hoort van ver een ziekenwagen met loeiende sirene aankomen en wanneer hij voorbij geraasd…
Wat is een elektromagnetisch veld of straling?Wat is een elektromagnetisch veld of straling?Een elektromagnetisch veld is de voortplanting van elektrisch- en magnetische trillingen (golven) door het universum of…
Golven in de natuurkundeGolven in de natuurkundeDe lopende en staande golven zijn twee verschillende soorten van golven. Daarna kun je deze golven ook nog indelen in tw…
De periodieke bewegingDe periodieke bewegingDe periodieke beweging wordt overal rondom ons teruggevonden. Dit zowel in de meest elementaire deeltjes als in de groot…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • http://www.ninefornews.nl/hartslag-van-de-aarde-van-cruciaal-belang-voor-onze-gezondheid/
  • http://www.beyondthematrix.nl/2015/12/13/de-vibratie-van-de-aarde-is-meer-dan-verdubbeld-is-de-aarde-aan-het-ascenderen/

Reageer op het artikel "De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld"

Reactie

Richard van Bemmelen, 11-04-2019 15:33 #1
De Schumann frequentie wordt niet hoger! Dat kan ook niet want het is een resonantie verschijnsel, onder andere afhankelijk van de grootte van de aarde. Dan zou de aarde dus in grootte moeten veranderen. Wel zijn er hogere harmoniesen van de basis Schumann frequentie die getriggerd kunnen worden… Reactie infoteur, 12-04-2019
Dag Richard,

Het is maar hoe je het interpreteren wil. Dat er dingen veranderen door de smeltend ijs maakt de aarde toch wel groter (voller) en dat ons milieu wordt volgestopt met kunstmatig hoge frequenties is toch ook een feit. Het is ook een vraag wat dit zou kunnen veroorzaken. Is nooit onderzoek naar gedaan bij mij weten alleen constateringen. Verhogen alle kunstmatige frequenties de frequentie van de aarde en zo de Schumann resonantie? Veroorzaken de hoge kunstmatige velden alle mentale en fysieke problemen bij mensen in de 21ste eeuw? Ik hoop op een eerlijk en onafhankelijk onderzoek vooral nu 5G op uitrollen staat (met nog hogere frequenties).

Groet, Ria.

Infoteur: Rieja
Laatste update: 12-04-2019
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Milieu
Special: Radiogolven
Reacties: 1
Schrijf mee!