InfoNu.nl > Dier en Natuur > Milieu > De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld

De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld

De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld De elektrotechnicus en natuurkundige Nicola Tesla heeft rond 1900 ontdekt dat de trilling of frequentie van de aarde tussen de 6 en 8 hertz ligt. In 1952 ontdekt de natuurkundige Wilfried Otto Schumann dat de ruimte tussen de aarde en de lagen waaruit de atmosfeer is opgebouwd, gevuld is met elektromagnetische golven. Het is dezelfde ontdekking als die van Tesla en vanaf 1952 heet het “de Schumann-resonantie” of “de hartslag van moeder aarde”.

De atmosfeer

De aardatmosfeer of dampkring is de lucht om de aarde. De aardatmosfeer bestaat uit vijf lagen op verschillende hoogten. Namelijk de:
  • troposfeer: de onderste laag tot 18 kilometer hoogte.
  • stratosfeer: op een hoogte van 18 kilometer tot 50 kilometer.
  • mesosfeer: op een hoogte van 50 kilometer tot 85 kilometer.
  • thermosfeer: op een hoogte van 85 tot 700 kilometer.
  • exosfeer: op een hoogte van 700-800 tot 10.000 kilometer.

De ionosfeer vormt de laag van de mesosfeer en stratosfeer. De aarde is negatief geladen en de ionosfeer is positief geladen. De ionosfeer wordt positief geladen door kosmische straling, radioactief verval, onweer en door de mens veroorzaakte radioactiviteit. Er ontstaan elektromagnetische resonanties met lage frequenties. De laagste (de grondtoon) heeft een frequentie van slechts 7.83 hertz, en een golflengte van 38.000 kilometer. De ionosfeer beschermt ons tegen schadelijke straling van de zon en uit de ruimte.

Professor Schumann

In 1952 is het professor Schumann die de elektromagnetische velden tussen de aarde en de ionosfeer ontdekte. Hij bepaalde dat de “hartslag van moeder aarde” op 10 hertz ligt en in 1954 samen met Herbert Köning, dat de resonantie van de aarde 7,83 hertz moet zijn, wat later bevestigd werd door diverse wetenschappers. Er zijn aanwijzingen dat de Schumann-resonanties ook een rol spelen bij het beschermen tegen schadelijke straling naar de aarde.

Hersengolven

Dr. König, ontdekte een duidelijk verband tussen Schumann-resonanties en de hersenritmes. Hij maakte menselijke EEG’s en vergeleek dat met natuurlijke elektromagnetische velden van buiten (1979). Hij kwam tot de ontdekking dat de Schumann-resonantie zeer dicht in de buurt komt van de menselijke frequenties in de hersenen, namelijk van de alfa-golven (7-14 hertz). Alfa-golven hangen samen met een toestand van ontspanning en alertheid. Het geeft dieren (bijen, vogels, vissen) het richtingsgevoel en het wekt mensen als het ware tot leven. Een afname of toename van de kracht van elektromagnetische velden rondom aarde beïnvloeden het natuurlijk evenwicht.

Gezondheidsproblemen bij afwezigheid Schumann-golven

Bij afwezigheid van de Schumann-golven ontstaan mentale en fysieke problemen. Dit is in 2011 bevestigd door de Fransman Luke Montanye. Hij deed onderzoek naar het geheugen van water en verwijderde het aanwezige DNA uit alle reageerbuisjes water. Bij een aantal reageerbuisjes deed hij er de Schumann-resonantie van 7,83 hertz bij. In de buisjes waar er de Schumann-resonantie bij werd gedaan, werd nieuw DNA aangemaakt en in de andere buisjes niet.

In de ruimte

Bij de ruimtereizen werd duidelijk dat de basisfrequentie van 7,83 hertz een noodzakelijk aanvulling is voor het menselijk lichaam. Astronauten die namelijk in de ruimte verbleven bleken snel moe en gedesoriënteerd te zijn. Na installatie van een apparaat welke kunstmatig de basisfrequentie kon opwekken, was het over.

De Schumann-resonantie wordt hoger

Tot rond de jaren 90 bleef de frequentie van de aarde zo ongeveer 7,83 hertz. Daarna begon de frequentie van de aarde opeens te stijgen. Tientallen jaren bleef de frequentie van de Aarde om en nabij de 7,83 hertz. en sinds de vorige eeuw begon de Schumann resonantie te veranderen. In 2014 is er een plotselinge piek waargenomen van 8,5 hertz en in 2018 pieken van 16,5 hertz.

Is er verband tussen de Schumann-resonatie en elektromagnetische velden?

Elektromagnetische velden (straling) worden gegenereerd door alle draadloze apparaten. Apparaten zoals wifi, smartphones, zendmasten voor de mobiel communicatie, slimme meters en o.a. het internet der dingen (IoT) die in de 21ste eeuw voor meer en meer elektromagnetische velden in het milieu zorgen. De kunstmatige elektromagnetische velden geheten. Wat is het verband met de natuurlijk magnetische velden waarvan de Schumann-resonantie afhankelijk is?
De frequentie van de aarde heeft in 2019 pieken van 16,5 hertz en ligt ongeveer gelijk met de hersengolf van 16 tot 38 hertz, de bèta-golf. De bèta-golven trillen 16 tot 30 maal per seconde en maken de mens in een staat van overleven. Een staat van overleven betekent dat de mens gespannen en nerveus is, het geheugen minder goed werkt, de mens angstig is en moeilijk in slaap zal vallen. De frequentie van de aarde ligt in de bèta-staat, in de stress-modus.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Onweer en de ionosfeer en het nut van onweerOnweer en de ionosfeer en het nut van onweerEen magisch maar ook een angstaanjagend verschijnsel: bliksem en donder. Onvoorstelbaar om te zien hoe grillig en fel de…
Het Doppler-effectIedereen kent het fenomeen: je hoort van ver een ziekenwagen met loeiende sirene aankomen en wanneer hij voorbij geraasd…
Wat is een elektromagnetisch veld of straling?Wat is een elektromagnetisch veld of straling?Een elektromagnetisch veld is de voortplanting van elektrisch- en magnetische trillingen (golven) door het universum of…
Golven in de natuurkundeGolven in de natuurkundeDe lopende en staande golven zijn twee verschillende soorten van golven. Daarna kun je deze golven ook nog indelen in tw…
De periodieke bewegingDe periodieke bewegingDe periodieke beweging wordt overal rondom ons teruggevonden. Dit zowel in de meest elementaire deeltjes als in de groot…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • http://www.ninefornews.nl/hartslag-van-de-aarde-van-cruciaal-belang-voor-onze-gezondheid/
  • http://www.beyondthematrix.nl/2015/12/13/de-vibratie-van-de-aarde-is-meer-dan-verdubbeld-is-de-aarde-aan-het-ascenderen/
  • http://www.neilcherry.nz/documents/90_n1_EMR_Schumann_Resonance_paper_1.pdf
  • https://www.wakingtimes.com/2013/03/29/the-discovery-of-schumann-resonance/

Reageer op het artikel "De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld"

Reacties

Hans Peter, 09-05-2019 21:02 #2
Om deze stijging te verklaren zou de aarde ongeveer 30 procent in omvang moeten toenemen. En dat zou echt wel opvallen. Die 7,83 wordt vooral gebruikt om niet wetenschappelijk geteste producten te verkopen. Zoals bijvoorbeeld dat hologram armbandje van een paar jaar terug. Het hele verhaal berust op speculatie en bangmakerij met als doel, geld verdienen. Reactie infoteur, 11-05-2019
Hallo Hans Peter,

Ja, hierin missen we de onafhankelijke wetenschapper. Net zoals in de materie elektromagnetische velden van alle draadloos gebruik. De wetenschapper heeft verschillende interpretaties en hier zou voor mij als ernstig elektrogevoelige een verklaring liggen. Een zo logische verklaring als niet wetenschapper, dat ik me afvraag waarom alleen het zichtbare wetenschap mag zijn?

Groet, Ria

Richard van Bemmelen, 11-04-2019 15:33 #1
De Schumann frequentie wordt niet hoger! Dat kan ook niet want het is een resonantie verschijnsel, onder andere afhankelijk van de grootte van de aarde. Dan zou de aarde dus in grootte moeten veranderen. Wel zijn er hogere harmoniesen van de basis Schumann frequentie die getriggerd kunnen worden… Reactie infoteur, 12-04-2019
Dag Richard,

Het is maar hoe je het interpreteren wil. Dat er dingen veranderen door de smeltend ijs maakt de aarde toch wel groter (voller) en dat ons milieu wordt volgestopt met kunstmatig hoge frequenties is toch ook een feit. Het is ook een vraag wat dit zou kunnen veroorzaken. Is nooit onderzoek naar gedaan bij mij weten alleen constateringen. Verhogen alle kunstmatige frequenties de frequentie van de aarde en zo de Schumann resonantie? Veroorzaken de hoge kunstmatige velden alle mentale en fysieke problemen bij mensen in de 21ste eeuw? Ik hoop op een eerlijk en onafhankelijk onderzoek vooral nu 5G op uitrollen staat (met nog hogere frequenties).

Groet, Ria.

Infoteur: Rieja
Laatste update: 26-05-2019
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Milieu
Special: Radiogolven
Reacties: 2
Schrijf mee!