InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Alles over de Beagle

Alles over de Beagle

De Beagle is een erg oud ras dat afkomstig is uit Engeland. De naam Beagle is afkomstig van het Keltische woord ''beag'', dat klein betekend. Hij werd gebruikt voor de jacht op hazen en konijnen.

Land van Herkomst

Engeland.

Aanleg

Gezinshond, jachthond.

Grootte

Zowel voor reuen als teven ligt de schouderhoogte tussen de 31 en 41cm. Het gewicht ligt rond de 15 kg.

Vacht

De vacht is kort en dicht van structuur. Meestal is deze driekleurig: een witte ondergrond, bruine kop en rug en een zwart zadel.

Verzorging

Dagelijks borstelen om dode haren te verwijderen. Verder dient u de oren regelmatig na te kijken.

Aard

Sociaal, vrolijk, eigenwijs, eigenzinnig, waaks, intelligent, moedig, levendig.

Opvoeding

De Beagle staat bekend om zijn eigenwijze karakter, een gehoorzaamheidscursus is dan ook aan te raden. Verder moet u veel geduld hebben met deze hond. Een consequente opvoeding is belangrijk. De beagle is een zelfstandige jachthond.

Sociale aanleg

De Beagle gaat normaal gesproken goed om met andere honden en kinderen, ook onbekende zullen vriendelijk worden ontvangen. Aan andere huisdieren moet u deze hond op jonge leeftijd laten wennen.

Beweging

Pas op met het vrij los laten lopen van deze hond, hij trekt er graag in zijn eentje op uit om op wild te jagen. Hij heeft vrij veel beweging nodig, u zult dus regelmatig aan de wandel moeten.

Bijzonderheden

Voor mensen die klein wonen en weinig sportief zijn is deze hond niet geschikt. De Beagle is graag buiten en een sportief baasje past het beste bij dit ras. Ook is hij niet graag alleen, heeft u dus een drukke baan is het verstandig niet aan deze hond te beginnen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Alles over de Beagle"

Infoteur: Baasb
Laatste update: 23-10-2008
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Schrijf mee!