InfoNu.nl > Dier en Natuur > Diversen > De dierenbescherming

De dierenbescherming

De dierenbescherming is er voor een diervriendelijke samenleving. Ze vangen dieren in nood op, ze strijden tegen dierenmishandeling en ze doen veel aan voorlichting.

Dierenbescherming

De dierenbescherming is de grootste organisatie die opkomt voor de dieren. Ze tellen een zodanige 200.000 mensen. Dit zijn leden, vrijwilligers en donateurs. Ze komen op voor: huisdieren, wilde dieren, proefdieren en dieren in de landbouw. De dierenbescherming is een organisatie door en voor vrijwilligers. Ze hebben zelf ongeveer 45 asielen en ze werken samen met 40 andere asielen. De dierenbescherming heeft ook een jeugdafdeling. Deze heet “Kids for Animals”.

De asielen

De dierenbescherming heeft ongeveer 45 asielen in het bezit. De dierenbescherming probeert steun te geven op verschillende manieren. Medewerkers kunnen cursussen en opleidingen volgen, zodat ze een erkend diploma kunnen halen. Deze asielen zijn niet alleen asielen voor honden en katten, ook zijn er asielen voor exotische dieren, vogels en andere “wilde dieren”.

De dierenambulance

De dierenbescherming heeft verschillende dierenambulance diensten onder zich. Het is voornamelijk vervoer van zieke, zwervende, dode of gewonde dieren. Maar ook houdt de dierenbescherming zich bezig met diensten aan te bieden voor mensen die niet zelf naar een dierenarts kunnen (door bijv. slecht ter been)

Cursus voor de hond

De dierenbescherming verzorgt ook cursussen voor u en uw hond. Ze vinden het belangrijk dat eigenaren van honden op een verantwoordelijke manier leren hoe ze met hun huisdier om moeten gaan. De cursus wordt verzorgd op verschillende plekken in Nederland en er wordt eerst gekeken, afhankelijk van het gedrag van uw hond, welke cursus voor u geschikt is.

Kids for Animals

Kids voor Animals is de jeugdafdeling van de dierenbescherming. Door middel van een club blad, wordt de jeugd geïnformeerd over het welzijn van de dieren. Zo hoopt de dierenbescherming veel vrijwilligers te krijgen. Tevens worden er acties en wedstrijden gehouden. Door deze wedstrijden en acties proberen ze zoveel mogelijk geld bij elkaar te verzamelen die ze weer kunnen gebruiken voor de projecten van de dierenbescherming. Kinderen kunnen zich ook aansluiten bij actieve groepen bij hen in de buurt. Deze organiseren leuke uitjes en activiteiten met als thema dier.
© 2008 - 2019 Arjanne26, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Eerste hulp voor (huis)dierenEerste hulp voor (huis)dierenJe huisdieren of andere dieren uit je buurt kunnen gewond of ziek geraken en hebben dringend medische hulp nodig. Zelfs…
Dierendag, hoe is het ontstaan?Dierendag, hoe is het ontstaan?In 1930 werd er in Nederland voor het eerst dierendag ‘gevierd.’ Op 4 oktober 1226 overleed Franciscus van Assisi. Deze…
Bronnen en referenties
  • Dierenbescherming

Reageer op het artikel "De dierenbescherming"

Infoteur: Arjanne26
Gepubliceerd: 15-06-2008
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!