InfoNu.nl > Dier en Natuur > Milieu > De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld

De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld

De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld De elektrotechnicus en natuurkundige Nicola Tesla heeft rond 1900 ontdekt dat de trilling of frequentie van de aarde tussen de 6 en 8 hertz ligt. In 1952 ontdekt de natuurkundige Wilfried Otto Schumann dat de ruimte tussen de aarde en de lagen waaruit de atmosfeer is opgebouwd, gevuld is met elektromagnetische golven. Het is dezelfde ontdekking als die van Tesla en vanaf 1952 heet het “de Schumann-resonantie” of “de hartslag van moeder aarde”.

De atmosfeer

De aardatmosfeer of dampkring is de lucht om de aarde. De aardatmosfeer bestaat uit vijf lagen op verschillende hoogten. Namelijk de:
  • troposfeer: de onderste laag tot 18 kilometer hoogte.
  • stratosfeer: op een hoogte van 18 kilometer tot 50 kilometer.
  • mesosfeer: op een hoogte van 50 kilometer tot 85 kilometer.
  • thermosfeer: op een hoogte van 85 tot 700 kilometer.
  • exosfeer: op een hoogte van 700-800 tot 10.000 kilometer.

De ionosfeer vormt de laag van de mesosfeer en stratosfeer. De aarde is negatief geladen en de ionosfeer is positief geladen. De ionosfeer wordt positief geladen door kosmische straling, radioactief verval, onweer en door de mens veroorzaakte radioactiviteit. Er ontstaan elektromagnetische resonanties met lage frequenties. De laagste (de grondtoon) heeft een frequentie van slechts 7.83 hertz, en een golflengte van 38.000 kilometer. De ionosfeer beschermt ons tegen schadelijke straling van de zon en uit de ruimte. In 1952 is het professor Schumann die de elektromagnetische velden tussen de aarde en de ionisfeer ontdekte. Hij bepaalde dat de “hartslag van moeder aarde” op 10 hertz ligt en in 1954 samen met Herbert Köning, dat de resonantie van de aarde 7,83 hertz moet zijn, wat later bevestigd werd door diverse wetenschappers. Er zijn aanwijzingen dat de Schumann-resonanties ook een rol spelen bij het beschermen tegen schadelijke straling naar de aarde.

Hersengolven

Dr. König, ontdekte een duidelijk verband tussen Schumann-resonanties en de hersenritmes. Hij maakte menselijke EEG’s en vergeleek dat met natuurlijke elektromagnetische velden van buiten (1979). Hij kwam tot de ontdekking dat de Schumann-resonantie zeer dicht in de buurt komt van de menselijke frequenties in de hersenen, namelijk van de alfa-golven (7-14 hertz). Alfa-golven hangen samen met een toestand van ontspanning en alertheid. Het geeft dieren (bijen, vogels, vissen) het richtingsgevoel en het wekt mensen als het ware tot leven. Een afname of toename van de kracht van elektromagnetische velden rondom aarde beïnvloeden het natuurlijk evenwicht.

Gezondheidsproblemen

Bij afwezigheid van de Schumann-golven ontstaan mentale en fysieke problemen. Dit is in 2011 bevestigd door de Fransman Luke Montanye. Hij deed onderzoek naar het geheugen van water en verwijderde het aanwezige DNA uit alle reageerbuisjes water. Bij een aantal reageerbuisjes deed hij er de Schumann-resonantie van 7,83 hertz bij. In de buisjes waar er de Schumann-resonantie bij werd gedaan, werd nieuw DNA aangemaakt en in de andere buisjes niet. Bij de ruimtereizen werd duidelijk dat de basisfrequentie van 7,83 hertz een noodzakelijk aanvulling is voor het menselijk lichaam. Astronauten die namelijk in de ruimte verbleven bleken snel moe en gedesoriënteerd te zijn. Na installatie van een apparaat welke kunstmatig de basisfrequentie kon opwekken, was het over.

De Schumann-resonantie wordt hoger

Tot rond de jaren 90 bleef de frequentie van de aarde zo ongeveer 7,83 hertz. Daarna begon de frequentie van de aarde opeens te stijgen. Tientallen jaren bleef de frequentie van de Aarde om en nabij de 7,83 hertz. Vanaf ongeveer de jaren 90 van de vorige eeuw begon de frequentie van de aarde opeens te stijgen. Schrikbarend snel zelfs. Van 7,83 hertz naar 16,5 hertz in 2015!

Drastisch anders geworden

Het verhogen van de Schumann-resonantie hangt samen met de explosieve groei van alle hoogfrequente elektromagnetische golven die door mensen worden gebruikt, en dat in snel toenemende mate. Lange-, midden- en kortegolf radiogolven waren er al voordat de frequentie van de aarde drastisch begon toe te nemen en het zijn de radiogolven die er bij zijn gekomen. De 39.697 GSM-, UMTS- en LTE-antenne-installaties die op 15 december 2015 in Nederland staan, de openbare wifi-punten overal, de particuliere wifi, alle smartphones, en alle draadloze tablets. Al deze onzichtbare elektromagnetische straling komt in de ionosfeer terecht. En we gaan maar door met slimme meters, slimme thermostaten, het internet der dingen, Google glas, Apple horloges, tablets, smartphones, laptops; en dat allemaal draadloos met het internet verbonden.

7,83 hertz

De Schumann-resonantie van 7,83 hertz ligt ongeveer gelijk met de hersengolven die we alfa-golven (7-14 hertz) noemen. Als men alfa-golven produceert is men rustig en kan de aandacht goed op iets gericht worden. Men neemt nieuwe informatie goed op, kan de informatie goed opslaan en kan de informatie ook goed terugroepen. Het is in deze alfa-hersengolf dat iemand goed en prettig kan leren. De alfa-hersengolf kent geen angst of agressie en iemand reageert minder tot niet boos en wordt ook minder snel bang. Hoe meer ontspannen iemand in allerlei situaties is, hoe lekkerder iemand in zijn vel zit. De aanwezigheid van alfa-hersengolven is goed voor examens, sollicitatiegesprekken, spreekbeurten en alles waar iemand toch enigszins gespannen voor is.

16,5 hertz

De frequentie van de aarde ligt dus anno 2015 al boven de 16,5 hertz en ligt ongeveer gelijk met de hersengolf 16 tot 38 hertz, de bèta-golf. De bèta-golven trillen 16 tot 30 maal per seconde en de mens staat te overleven. De mens is gespannen, nerveus, het geheugen werkt minder goed, de mens is angstig en zal moeilijk in slaap vallen. De frequentie van de aarde ligt in de bèta-staat, in de stress-modus. Dit is te merken aan de maatschappij. Mensen zitten vol haatgevoelens, angst, dolen als zombies op straat, maken fouten, klagen en maken zichzelf ongelukkig.

Stop de toename van frequenties

Als het vervuilen van de aarde door nog meer frequenties te produceren doorgaat, dan wordt de frequentie van de aarde nog hoger. Dan zouden meer mensen een burn-out kunnen krijgen, zal het slapen zonder slaappil niet meer lukken en zijn er veel mensen depressief, moe en agressief.
Gerelateerde artikelen
Onweer en de ionosfeerOnweer en de ionosfeerEen magisch maar ook een angstaanjagend verschijnsel: bliksem en donder. Onvoorstelbaar om te zien hoe grillig en fel de…
Natuurlijk magnetische velden en kunstmatig magnetische veldNatuurlijk magnetische velden en kunstmatig magnetische veldOns lichaam bestaat voor ongeveer 65% uit water, dat weten we allemaal. Niet zo algemeen bekend, is dat ons lichaam in h…
Het heelal en de aardeHet heelal en de aardeOnze zon is maar 1 van de miljarden sterren in het heelal. Op haar reis door het heelal draaien er nog een paar andere h…
Wat is neurofeedback?Neurofeedback is een behandelmethode waarbij men de hersenactiviteit direct stimuleert en daarmee de hersenen andere her…
De periodieke bewegingDe periodieke bewegingDe periodieke beweging wordt overal rondom ons teruggevonden. Dit zowel in de meest elementaire deeltjes als in de groot…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt / Pixabay
  • http://www.ninefornews.nl/hartslag-van-de-aarde-van-cruciaal-belang-voor-onze-gezondheid/
  • http://www.beyondthematrix.nl/2015/12/13/de-vibratie-van-de-aarde-is-meer-dan-verdubbeld-is-de-aarde-aan-het-ascenderen/

Reageer op het artikel "De Schumann-resonantie is bijna verdubbeld"

Infoteur: Rieja
Laatste update: 25-09-2016
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Milieu
Schrijf mee!