InfoNu.nl > Dier en Natuur > Huisdieren > Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Tweelingen?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Tweelingen?

Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Tweelingen? Tweelingen-huisdieren zijn makkelijk opvoedbaar en intelligent, maar ze zijn niet altijd trouw en laat je hen maar een klein beetje vrijheid kiezen ze het hazenpad. Toch zijn ze makkelijk op te leiden. Begin daar dan zo snel mogelijk mee!

Kenmerken

Het huisdier geboren onder het sterrenbeeld Tweelingen is gewoonlijk mooi, snel op zijn poten en leert makkelijk. De honden en katten kunnen goed worden opgeleid. Ze zijn ook heel sociaal en hebben een goede band met het gezin en andere mensen. Toch neigen ze ook naar ontrouw en het mag geen verwondering baren bij het baasje van de hond of de kat dat ze zullen moeten constateren hoe snel een Tweelingen-huisdieren soms kan wegrennen.

Vrijheidslievend

Tweelingen-vogels, -reptielen, knaagdieren en zoogdieren zijn zeer snelle wezens. Als je je huisdier los laat kan het bijzonder snel de biezen pakken. Deze huisdieren worden ook snel depressief als je ze in een kooi of een hok opsluit. Ze vallen onder een waterteken en houden daarom heel erg aan hun vrijheid. Zelfs slangen en hagedissen hebben er behoefte aan om uitgelaten te worden of buiten hun vertrouwde omgeving te komen.

Vogels, reptielen, vissen

De Tweelingen-vogel is mooi en zingt de hele tijd en papegaaien en andere pratende vogels zullen snel leren spreken. Tweelingen is ook een teken dat over communicatieve vaardigheden beschikt. Zo zal het net lijken of ze, ook de reptielen en vissen die onder dit sterrenteken zijn geboren, heel makkelijk begrijpen wat je tegen hen zegt of wat je hen vraagt. Omdat Tweelingen-huisdieren zo intelligent zijn, zijn ze makkelijk op te voeden.

Zusterziel

Het Tweelingen-huisdier is ook het gelukkigst als er minsten twee andere huisdieren bij hem inwonen. Het sterrenbeeld spreekt voor zich: Tweelingen hebben nood aan een zusterziel om op dagelijkse basis mee om te kunnen gaan. Ze passen zich makkelijk aan aan een gezin waar ook huisdieren van een andere soort leven. Zo zal een Tweelingen-kat goed over de baan kunnen met een vogel bijvoorbeeld, hoe vreemd dit ook moge klinken.

Klimmers

Een ander wezenlijk kenmerk van deze soort huisdieren is dat ze heel graag klimmen. Katten zullen in de hoogste bomen klimmen. Hoe ze eruit geraken is een ander paar mouwen natuurlijk. Zelfs de honden proberen om het even hoe zo hoog mogelijk te geraken, hoewel dit gezien hun aard moeilijker verloopt.

Voor afwisseling zorgen

In principe vervelen Tweelingen-huisdieren zich snel. Draag er dus zorg voor dat in hun kooien, hokken of nesten voldoende interessante speeltjes aanwezig zijn zodat ze zich kunnen vermaken. Dit type van dieren zijn makkelijk humeurig en depressief als er niet voldoende animatie in hun omgeving is en er weinig gebeurt. Daarom moet je ervoor zorgen dat ze constant bezig gehouden worden. De Tweelingen-hond in het bijzonder zal sofa’s en bedspreien beschadigen om aandacht te trekken. Het is ook mogelijk dat hij het doet omdat hij zich verveelt en zo zijn leven wat opwindender wil maken.

Tweelingen-huisdieren zijn vaak schichtig en zenuwachtig en vele onder hen, vooral de kleinere honden en reptielen, vinden het niet fijn dat je ze aanraakt of opneemt. Zorg ervoor dat je huisdier voldoende eet want soms wordt het Tweeling-dier zo door iets specifieks gefascineerd dat het vergeet te eten en zichzelf helemaal niet verzorgt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Huisdier vermist, wat te doen?Huisdier vermist, wat te doen?Het komt regelmatig voor dat huisdieren vermist raken. Zij ontsnappen uit huis of uit hun kooi of zijn buiten en komen n…
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Maagd?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Maagd?Huisdieren geboren onder het sterrenteken Maagd zijn doorgaans heel rustig en gedragen zich goed maar het is moeilijk om…
Een huisdier voor iedereenEen huisdier voor iedereenNederlandse gezinnen hebben vaak een huisdier, het hoort er bij. Wie neemt het initiatief, wat is het effect en waarom n…
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Vissen?Huisdieren geboren onder het sterrenbeeld Vissen zijn de ideale huisdieren voor een gezin, want ze houden van huiselijkh…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Tweelingen?"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 26-09-2013
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Huisdieren
Special: Dierenhoroscoop
Schrijf mee!