InfoNu.nl > Dier en Natuur > Dieren > Populairste hondennamen 2008

Populairste hondennamen 2008

Populairste hondennamen 2008 Mensen zijn gek op honden en honden zijn gek op ons. Kregen zij vroeger nog namen die eigenlijk voor mensen nooit werden gebruikt, nu krijgen zij namen die helemaal up-to-date zijn en zowel voor honden als voor mensen gebruikt kunnen worden. Honden horen bij het gezin, ze worden verwend en er wordt met ze gespeeld. Kinderen die met een hond in huis opgroeien zijn naar onderzoek socialer ingesteld en extraverter. Honden krijgen steeds modernere namen. Zo staat de naam Max op de eerste plaats in de namen top 20 van de hond en op de twintigeste plaats in de namen top 20 voor jongens. Ook voor de teefjes is dit het geval. Tess staat op de vierde plaats in de top 20 van hondennamen en op de negentiende plaats in de top 20 van meisjesnamen. Het is dus opmerkelijk dat honden steeds meer vergeleken worden met echte (menselijke) personen. Hoewel het aantal honden in Nederland daalt, worden er nog veel puppies geboren. Overal hangen advertenties, op Marktplaats worden baasjes gezocht en ook op Speurders staan vele foto's van die schattige snoetjes. Een leuke, lieve hond uitkiezen is 1, maar dan monet het beestje ook nog een naam hebben en welke naam past nou echt bij hem/haar?

Top 20 Hondennamen 2008

Naam Reu / MannetjeNaam Teef / vrouwtje
1Max/MexLady
2BoyLaika/Layka
3Rex(y)Sita
4Spike/SpikeyTessa/Tess(y)
5Jack(y)Kira
6Sam(my)/Sem(my)Tosca
7Tom(my)Daisy
8Black(y)Mira
9CharlieBianca
10RockyFleur
11Bo/BoboLisa/Liesje
12DinoSonja
13RamboChica
14BasDoenja/Donja/Dunja
15BobbyDollie
16BorisDonna
17Skip(py)Janie/Jana
18SnoopyJessie
19James/JamieKim
20Jef/JefkeMaggie

Deze namen werden het meest gegeven aan ons nieuwe familielid volgens onderzoek en stemloketten van het Taalmuseum.
© 2008 - 2014 Marensa, gepubliceerd in Dieren (Dier en Natuur) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Populairste hondennamen 2008"

Infoteur: Marensa
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Dieren
Schrijf mee!