InfoNu.nl > Dier en Natuur > Bloemen en planten > Bloemen bezorgen

Bloemen bezorgen

Bloemen bezorgen Bloemen ontvangen is een van de leukste dingen die een mens kan overkomen. Of juist het laten bezorgen van bloemen bij een dierbare. Toch zijn er een aantal zaken waarvan u zichzelf bewust moet zijn. Zo heeft iedere kleur van een bloem een speciale betekenis.
Niets is zo fijn om een kaartje te krijgen of bloemen thuisbezorgd te krijgen. Er is ook een heel etiquette rondom het bezorgen van bloemen. Zo zijn er een aantal gebeurtenissen waarom het gebruikelijk kan zijn om bloemen te laten bezorgen. Bijvoorbeeld bij een jubileum, verjaardag, begrafenis, huwelijk en geboorte. Meestal laat je alleen bloemen bezorgen als je op de dag zelf niet aanwezig bent, of pas later op de dag. In het geval van een verjaardag is het dus niet ongebruikelijk om 's ochtends bloemen te laten bezorgen terwijl je pas 's middags of 's avonds op bezoek komt.

Kaartje

Belangrijker dan de bloemen is nog het kaartje. Hierin is het belangrijk dat komt te staan wat uw wilt communiceren. Het klinkt basaal, maar zorg ervoor dat uw naam op het kaartje staat. U zou de eerste niet zijn die dat vergeet. Probeer ten tweede geen hele brief te maken van het kaartje. Op een kaartje moet een kernachtige boodschap te staan die absoluut niet langer mag zijn dan twintig woorden. Meestal is er sowieso niet meer ruimte. Probeer bij het opstellen van het kaartje zo kernachtig als mogelijk te zijn.

Bloemen bestellen bij de bloemist

Bloemen kunt u bij te plaatselijke bloemist bestellen en thuis laten bezorgen. Dit kan op een afgesproken tijdstip. Een makkelijkere manier is om het gewoon via het internet te laten doen. Daar kunt u meestal ook zelf de bos samenstellen en direct betalen.

Kleur bloemen

Het is goed om jezelf er bewust van te zijn dat kleuren een bepaalde betekenis hebben. Stuur dus niet zomaar een bosje rozen naar iemand, omdat u ze mooi vind, want u zou daar wel eens de verkeerde boodschap mee kunnen communiceren. De meeste personen weten ook de betekenis van de kleuren, dus het is echt belangrijk om hier op te letten. Groen staat bijvoorbeeld voor hoop en paars weer voor rouw. Elke kleur heeft zijn eigen betekenis. Als u helemaal veilig wilt zijn dan moet u beige-kleurige bloemen sturen. Deze kleur staat namelijk voor neutraal.

Betekenis bloemen

Bloemen zelf hebben ook een bepaalde betekenis. Zo staan Ambrosia's voor de liefde die terugkeert en Azalea's voor romantiek en Margrieten bijvoorbeeld voor onschuld.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Bloemen bezorgen"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 09-10-2015
Rubriek: Dier en Natuur
Subrubriek: Bloemen en planten
Schrijf mee!